Sunday, September 28, 2008

Sempat Lagi Berpuasa di Kuantan...


Hujung minggu lalu (26 - 28 September 2008) sempat lagi saya berbuka & bersahur di Kuantan. Jumaat malam berbuka di rumah abah dan mama Lisa (meskipun cuma sampai lebih kurang jam 7.30 malam dek kerana hujan yang amat lebat menyambut kami ketika mula memasuki Kuantan - kiranya berbuka dalam kereta dengan meminum milo sahaja sebenarnya) dan Sabtu malam pula dengan sahabat saya Ajeem dan isterinya Hajar serta anak-anak. Dan ini menjadikan lokasi saya berbuka kepada 7 bandar - selain Kota Kinabalu, Kuala Lumpur, Jakarta, Bandar Putra Permai, Seremban dan Melaka.

Cerita di Kuantan - kali pertama menjejakkan kaki ke East Coast Mall. Bukan apa-apapun. Hampir semua outlet adalah 'duplicate' @ francais yang telah ada di Shopping-Shopping Mall di Kuala Lumpur. Cuma yang menariknya ialah untuk menambah koleksi bergambar di hadapan Crocs Concept Store dan terjerumus di Brand Outlet sebab sales yang menambat hati (banyak jugalah berabis). Di Bazaar Aidil Fitri pula... saya terjumpa dengan One Drop Perfumes. Lantas saya pun membeli 2 set box. Satu untuk saya dan satu untuk Lisa. Untuk saya Box Set 2 - Men yang 'kaler oren' dengan 8 haruman - yang diinspirasikan daripada Signature - Hugo Boss, Echo - Davidoff, Tuscany per Uomo - Aramis, Cool Water - Davidoff, DRakkar Noir - Guy Laroche, Allure Pour Homme - Chanel, Le Male - JP Gaultier & Pleasure for Men - Estee Lauder. Entah... saya bukan tahu sangat bau-bau 'perfume' ni. Untuk Lisa; Box set 2 juga - tetapi 'kaler biji remia'. Setelah puas menjelajah EC Mall dari tingkat ke tingkat, kamipun pulang kerumah tetapi masih sempat untuk singgah di 'Super Cowboy' untuk mencari dulang klasik, thermos klasik, dan berbagai barang-barang klasik untuk 'hamper raya Nenek Sarah'.

Malamnya pula saya dan Lisa berbuka dengan sahabat lama saya, Ajeem dan keluarga di Grand Continental, Kuantan. Boleh tahan juga ramainya orang dan jumlah menu yang di hidangkan. Cuma bab menambah makanan (replanish) yang agak lembab. Tambah sedap sebab Ajeem yang belanja, hahaha. Ye lah... dari jauh saya datang untuk membawa tangga 'Bekvam' Ikea yang dipesannya. Usai berbuka kami meneruskan 'rewang' di Berjaya MegaMall tanpa tujuan spesifik. Bila dah terasa bosa maka kamipun meminta diri untuk pulang sedangkan Ajeem dan keluarga meneruskan urusan mereka.

Lupa pula... Kuantan ada Hotlink Walk rupanya. Deretan kedai mamak yang di cat dengan warna merah Hotlink. Sempat lagi membeli juadah sahur... Hari Ahad pagi dah nak pulang semula ke Kuala Lumpur.

No comments: