Tuesday, September 23, 2008

Berbuka Bersama Mawi : Eksklusif Che Wiwi & Cik Kikin

Mawi & Ikin dah pandai sedondon sekarang. Baru Hari Khamis lepas saya berjumpa mereka dengan serba oren (warna favourite saya). Hari ini sedondon hitamlah pulak. Mawi dengan Ikin siap berjubah lagi... Kalau warna hitam memang saya tak boleh nak 'copy cat' sebab saya tidak mempunyai baju melayu hitam. Kali terakhir saya memiliki baju melayu hitam ialah untuk konvokesyen... 'long...loong...looong time ago....'. Sementara Baju Melayu Kain Pelikat yang saya gayakan ini sebenarnya saya baru beli pada Hari Sabtu lepas di Kompleks PKNS Shah Alam. Memang trend untuk raya kali ini... Songkok anyaman itu pula saya beli di Padang , Indonesia tahun lepas.



Seperti biasa, aktiviti rasmi dalam setiap kali pertemuan sekurang-kurangnya mesti sekurang-kurangnya satu 'snap' dengan Mawi untuk kenang-kenangan dan 'bahan bukti perjumpaan'. Kan.. Kan.. Kan...



Bagai Adam dengan Hawa,
Bagai Uda dengan Dara,
Bagai Rama dengan Sita,
Bagai Laila dengan Majnunnya,
Begitulah Mawi dengan Ikinnya,

Mawi yang bersiap sedia untuk memulakan cabutan bertuah. Serius sekali.
Jangan lupa cabut nombor saya ye...

Ikin menunjukkan ibu jari tanda BEST !!!
Penat juga Ikin menyiapkan 15 hamper kuih raya nii... Untuk peminat Mawi, apa salahnya. Berbakat juga yer... Ikin ni. Tapi kalau nak tempah tahu hadapan lah.. Tahun ni dah tutup kedai.

No comments: