Sunday, November 2, 2008

Kemuncak Aidil Fitri (01/03)


29hb Syawal 1429H @ 29 Oktober 2008 yang baru lalu adalah hari terakhir kita beraya tahun ini. InsyaAllah jika dipanjangkan umur, kita akan dipertemukan lagi dengan Syawal tahun hadapan. Saya menutup sambutan Lebaran kali ini dengan menghadiri Majlis Kemuncak Aidil Fitri bersama Bintang2 AF anjuran AlNajwa & Mestro. Majlis seakan-akan reunion bintang-bintang AF ini telah dimeriahkan lagi dengankehadiran lebih kurang 18 bintang2 AF dari AF2 hingga AF6. Antaranya ialah Mawi AF3 (sebagai teraju utama yang juga membawa Cik Kikin bersama), Zahid AF2, Farah AF2, Marsha AF3, Faizal AF4, Mila AF5, Heliza AF5, Dafi AF5, Shawal AF5, Noni AF5, Stacey AF6, Nubhan AF6, Reez AF6, Saida AF6, Toi AF6, Nadia AF6 & Alif AF6.

Majlis ini meriah dan santai tetapi mereka (peminat) yang membeli meja mahal antara RM200.00- RM450.00 sahaja yang dibenarkan duduk, makan dan bergambar bersama-sama bintang-bintang AF. Saya dan Lisa pada awalnya cuma mendapatkan meja biasa yang berharga RM150.00 seorang tetapi akhirnya mendapat durian runtuh apabila Faizal FC telah 'mengupgrade' kedudukan kami ke meja 17. Terima kasih kepada Faizal FC yang amat bermurah hati terutama Ridz dan Kak LIB. Lantaran itu, Galzean pula yang mendapat hadiah istimewa daripada saya apabila mendapat jemputan di saat-saat akhir untuk mengisi kekosongan kerusi di meja yang saya dan Lisa tinggalkan.

Majlis berjalan agak lancar. Mula agak lewat tetapi tamat seperti yang dijangkakan. Rata-rata terhibur dengan nyanyian dan lawak jenaka semua bintang AF. Makanan pun boleh dikatakana menyelerakan meskipun di meja yang dihidangkan makanan agak terhad, kalau di buffet ia lebih banyak pilihan. Saya secara kasarnya amat berpuas hati kerana bukan sahaja dapat bergambar dengan Mawi seperti biasa tetapi juga kerana telah menjadi orang pertama yang memenangi cabutan bertuah. Alhamdulillah...

Akhir kata, rugi juga kalau tak pergi hari tuu...

No comments: