Friday, November 14, 2008

Apalah..... Max Phyne !!!


Rasanya saya seperti menyesal menonton Max Phyne meskipun Mark Wahlberg merupakan salah seorang daripada aktor yang saya gemari. Selalunya Mark Wahlberg jarang mengecewakan ketika muncul di layar perak tetapi untuk Max Phyne ini lakonan beliau seperti kari yang kurang rempah akibat plot dan skrip yang bertaraf Gred B cuma !!!

Bagi mereka (terutama Gen-Y) yang gemar bermain alat pemainan video, maka Max Phyne tentunya tidak asing bagi mereka. Filem Max Phyne ini sebenarnya adalah berdasarkan kepada permainan video interaktif yang menggunakan judul yang sama. Plotnya mengisahkan tentang seorang anggota polis pelik yang terpaksa menongkah arus dalam usaha beliau menyelesaikan kes pembunuhan keluarga dan rakan beliau. Dalam usaha 'membalas dendam' tersebut beliau telah ditemukan dengan sisi dunia gelap yang tidak terduga dan semakin dalam misteri cuba diungkaikan Max terpaksa pula berdepan dengan musuh diluar jankauan pemikiran dan akhirnya berdepan dengan pengkhianatan yang langsung tidak dijangka beliau.

Selain Mark Wahlberg, mereka yang turut mendokong watak ialah Mila Kunis, Beau Bridges, Ludacris (Yess.... Rapper tu lah), Chris O'Donnel (The Bachelor) dan Almary Nalasco (kepada penggemar Prison Break tentu kenal dengan pelakon ini).

No comments: