Saturday, November 21, 2009

Terima Kasih Tuhan di Pengumuman Finalis AJL 24

SENARAI FINALIS AJL 24 - 10/01/2010

01. Aku Skandal - Hujan
02. Tak Mungkin Kerana Sayang - Alyah
03. Aurora - Estranged
04. Bengang - Akim AF7
05. Aku Rindu Sayang Kamu - Black Mentor3
06. Dan Sebenarnya - Yuna
07. Rindu Terhenti - Tomok OIAM3
08. Pakai Buang - Stacy AF6
09. Kau Aku - Aizat AF5
10. Pergi - Aizat AF5
11. Situasi - Bunkface
12. Bencinta - Shila OIAM2
13. Cinta Adam dan Hawa - Misha Omar
14. Masih Jelas - Hafiz AF7

Nota Jase : Tahniah kepada semua finalis yang telah dipilih oleh juri. Secara peribadi saya lebih suka Raja Gelek - ONE GangStarz2 melangkah ke final berbanding dengan Bengang - Akim AF7. Tetapi saya bukan juri, itu hakikatnya. Yang menjadi perbualan hangat sekarang ialah mengenai ungkapan "Terima Kasih Tuhan" yang menjadi ungkapan finalis sebanyak 2 kali. Hmm... Gamaknya dah semangat 1Malaysia kot, sebab itulah mereka memilih untuk menggunakan ungkapan sejagat berbanding unggapan keagamaan? Sekadar menulis, saya....

Persoalan kedua... di Final AJL nanti adakah Faizal Tahir OIAM1 akan muncul menyanyinkan Bencinta menggantikan Shila OIAM2? Hmm... kalau FT muncul ia akan mencipta sejarah kerana tiada lagi peserta AJL yang lagunya diganti penyanyi lain di Semi Final muncul untuk menyanyikan semula lagu tersebut di pentas Final. Kita Tunggguuuuu..........

Apakah lagu yang menjadi pilihan saya untuk dinobatkan sebagai Juara AJL 24? Tentunya SITUASI - BUNKFACE.

No comments: