Sunday, November 1, 2009

Pertama Kali Mawi di Laman Santai



Semasa bermalam di PETROSAINS pada 30 -31 Oktober 2009 yang baru lalu (alamak - tentunya saya akan terpaksa membuat entry menarik berkenaan camping di PETROSAINS kan?), saya menerima 'automated SMS' berkenaan persembahan Laman Santai jam 8.30 malam pada 31 Oktober 2009 yang akan menampilkan Mawi & Ella sebagai tarikan utama. Memang menarik kerana jika ini benar-benar berlaku maka ia adalah kali pertama Mawi akan membuat persembahan di Laman Santai setelah kurang lebih 2 tahun Laman Santai diwujudkan !!! Lantaran itu saya pun meminta bantuan Cikgu Jah untuk menghubungi 'orang kuat' Mawi untuk mengesahkan maklumat tersebut.

Ternyata pagi 31/10 saya mendapat pengesahan tersebut di mana Mawi benar-benar akan muncul. Maka seperti biasa.... saya terpaksalah menyebarkan maklumat ini kepada 'anda tahu siapa anda'. Kan... Kan... Kan... Maka leboh kurang jam 8.00 malam saya pun sampai ke Laman Santai bersama Lisa dan Cikgu Jah telah siap sedia menunggu. Yang lain-lain katanya nak datang tetapi mungkin sebab cuaca yang kejap-kejap hujan maka ada yang membantutkan niat. Namun begitu... suasana Laman Santai memang ramai dengan pengunjung yang pastinya untuk menunggu Mawi dan Ella !!!


Persembahan Mawi? Tidak ada cacat celanya. Seperti biasa ia memang akan menawan hati para peminat Mawi (Kalau yang tak minat memang saya tak boleh nak jawab... kan?). Ketika Mawi mula membuat persembahan maka barulah kelihatan ramai peminat mula berani ke hadapan untuk mengambil gambar dan menonton persembahan dari jarak dekat. Mawi menyampaikan tiga buat lagu yang memang kerap dinyanyikan oleh beliau (jika ada persembahan terbuka) iaitu Rindu Padamu (nyanyian asal Yasin - mungkin ada baiknya Mawi merakam semula lagu ini, saya kira Yasin tentu tak kisah kan?), Beautiful Maria (dari AF3 - lagu Inggeris penuh nostalgia untuk Mawi) & Lagu Jiwa Lagu Cinta (dengan menjemput seorang peminat yang pandai menyanyikan lagu tersebut - nasib baik Mawi tak mengajak saya kerana saya memang kurang pandai sikit menyanyikan lagu ini... Huhuhu). Usai menyampaikan ketiga-tiga lagu tersebut maka Mawipun berangkat untuk pulang dans udah tentu beliau masih di tahan oleh peminat untuk bergambar.... maka, tentunya ini membuktikan yang bintang Mawi masih bersinar. Bukankah begitu? Saya... sudah tentu sempat untuk bergambar juga kan.... Ini ini acara wajib saya...:)

No comments: