Sunday, May 10, 2009

It's Not A Passion Anymore... It's An Obsession !!!


Tidak dapat tidak, saya terpaksa mengakui hakikat di atas... memang saya dan Crocs sebenarnya telah melampaui batas 'passion'. Awal bulan April yang lalu saya di kejutkan dengan e-mail yang di hantar oleh seorang rakan mengenai "Crocs Sales of The Year". Ini termasuk dengan model-model Crocs yang belum di jual di Malaysia. Maka sayapun memanjangkan e-mel tersebut kepada saudara mara dan rakan-rakan. Lantaran membuat tempahan. Janjinya 3 minggu untuk proses pengiriman tetapi sehingga kini belum ada perkhabaran yang jelas. Lantas sudah tentu kecewa bersarang di hati. Bayangkan jika ini menjadi realiti maka saya (dan Lisa juga) sebenarnya akan memborong 10 pasang Crocs (dengan separuh harga ) !!! (Nota : bukan semua 10 pasang untuk kami)

Dalam masa yang sama juga saya telah 'mengorbankan' sepasang Crocs Off-Raod yang telah saya pakai lebih 6 bulan kepada Galzean. Puncanya ialah kerana sebenarnya Crocs Off-Road 'Army/Orange' saya itu satu saiz kecil daripada yang sepatutnya saya pakai (ye lah semasa beli dahulu rasa macam OK, petugas di kedai pulak tidak banyak membantu). Maka elok sangat untuk Galzean yang dengar ceritanya sudah mula terpikat dengan Crocs dan merancang untuk membuat koleksi !!!

Kedua-dua cerita tadi sebenarnya telah memungkinkan saya membeli Crocs baru !!! Satu hajat tak sampai dan satu lagi pula telah 'dikorbankan' !!! Lantas proses mencari Crocs barupun bermulalah... Setelah puas menjelajah dari IOI Mall, Lot 10, Ikano Power Centre & Mid Valley tidak juga ketemui yang berkenan. Mulanya saya mencari stok yang masih di jual 50 % tetapi akhirnya pada 10 Mei 2009 yang jatuh pada Hari Ibu Sedunia dan AEON Bukit Tinggi telah menjadi saksi di mana saya telah 'jatuh cinta' dengan Off-Road Mossy Oak/Khaki. Model baru, 'spin-off' & 'special edition' daripada orioginal Off-Road. Lisa pun berkenan. Model ini juga 'ala-ala' Crocs Winter Camo Beach yang telah saya miliki setelah pulang dari Korea tahun lalu. Hmm 'saya yang copy cat Mawi' atau 'Mawi yang copy cat saya'?

Jadi jika ada yang bertanya maka jawabnya... Hingga kini saya memiliki 5 pasang Crocs (1 kasut dan 4 sandal) yang semuanya sayang sayang !!! 2 di pejabat dan 3 di rumah. Kombinasi yang amat menarik.


Memandangkan hari ini adalah Hari Ibu maka setiap pasang Crocs Wanita akan diberikan hadiah 1 jibbitz biasa dan 1 jibbitz bunga. Maka dapatlah juga saya 1 jibbitz biasa yang baru !!! Jibbitz bunga tentulah Lisa yang ambil. Hmm.... Crocs Marry Jane Cotton Candy dia atas saya hadiahkan untuk Lisa sempena tarikh keramat 25 Mei itu. Maka... sudah berapa pasang Crocs Lisa ada?

4 comments:

LadyM said...

you think! jase...hehehehe...mmg tersgt obses dgn CROCnye ye...takpe lah janji selesa KAN!

JaseMario said...

Tu la pasal malis...:)

Wanpetunjuk said...

Mana lah Croc sy tak sampai2 lagik nih???....lama dah tempah nih...

JaseMario said...

Bijak... Bijak... Bijak laa Dayat ni..:)