Tuesday, July 10, 2007

Gadget Terbaru Saya...


Setelah sekian lama saya bernyanyi-nyanyi ingin memiliki laptop sendiri, akhirnya Ahad lalu (8 Julai 2007) tercapai juga. Dua hari saya dan Lisa 'survey' di Plaza Low Yat sebelum memutuskan apakah bentuk, 'brand' dan 'spek' lap top yang ingin saya miliki. Banyak faktor yang perlu di ambil kira... hendak memutuskan 'brand' sajapun mengambil masa yang lama. Apa keperluan saya untuk memiliki laptop? Hmm.... selain daripada 'gadget' ini telah lama dimiliki rakan-rakan terdekat.... saya juga ingin selalu meng'update' blog, 'download' lagu... ooohhh tidak... ahaks, 'burn cd', nonton movie, 'check e-mail', buat keje pejabat di rumah dan 'surf internet'lah...
Budget saya? Entahlah... dah terlebih budget sikit nii.... tapi tak mengapa (macam lagu V.E. lah pulak)... Berikut saya senaraikan 'spec' laptop saya...
- Intel Core 2 Duo processor T5500
- 1.66GHz, 667 FSB/2MB L-2 Cahce
- 1024MB DDR2 RAM, 160GB SATA HDD
- 14.1" Wide Screen CrystalBrite TFT LCD
- ATi Radeon HD 2300 with up to 896MB Hyper Memory
- DVD Super Multi Double Layer Drive
- Modem, LAN, 802.11 a/b/g Wireless LAN
- 3xUSB, TV Output, VGA Port
- Intergrated Bluetooth, 5-in-1 Card Reader
- 1.3MP Camera, Express Card Slot
- Microsoft Windows Vista Home Premium
Tentunya selepas ini... makin banyak 'posting' dalam blog.... dan bolehlah kita selalu chat dan berbalas e-mel.... kan... kan... kan...

1 comment:

The Author said...

update ker????