Tuesday, December 21, 2010

Akulah Sang Pemimpi



Jika aku bukan Sang Pemimpi, sudah tentu telah aku kuburkan harapanku untuk menonton Sang Pemimpi lama dahulu. Mengaku kalah. Setelah filem ini mula masuk ke panggung di Indonesia sekita Disember 2009 dan DVDnya diterbitkan sekitar Ogos 2010, aku cuma dapat menonton filem yang ditunggu ini pada Disember 2010. Genap setahun !!! Itupun setelah titipan sahabat dari seberang yang lewat sampai ke tangan meskipun sudah lama mendarat di Kuala Lumpur. Apa-apapun terima kasih banget pada Tancho (yang bersusah payah mencari DVD ini untuk aku) & Mujes !!!

Sang Pemimpi mengisahkan tentang persaudaraan, persabatan, pembentukan jatidiri, perjuangan untuk mencapai cita-cita dan hubungan pertalian darah di antara seorang bapa demi masa depan anak lelakinya.

Sang Pemimpi membuktikan kepada kita bahawa kita semua tidak kita darjat dan pangkat, bangsa dan warna kulit, tinggi atau rendah berhak memiliki mimpi dan bertekad lantas berusaha untuk mencapainya. Pantang menyerah sebelum kalah.

Sang Pemimpi adalah menifestasi kita untuk memjadi seorang yang berani.

Tidak dapat tidak... aku mahu menjadi Sang Pemimpi itu. (malam ini adalah malam kedua kalinya aku menonton DVD ini)

3 comments:

AieSha said...

saya pun dah tgk.. ;)

'Masa muda, masa yang berapi-api..." -Rhoma Irama.

heh!

JaseMario said...

Huh... Aie dah mendahului abg lah ni...:)

Anonymous said...

michael jordan shoes
kyrie 7 shoes
paul george shoes
russell westbrook shoes
golden goose sneakers