Monday, April 5, 2010

Tasbih Cinta



Lirik 'Menyesal' - Ressa Herlambang

Semula ku tak yakin
Kau lakukan ini padaku
Meski di hati merasa
Kau berubah saat kau mengenal dia

reff:
Bila cinta tak lagi untukku
Bila hati tak lagi padaku
Mengapa harus dia yang merebut dirimu

Bila aku tak baik untukmu
Dan bila dia bahagia dirimu
Aku kan pergi meski hati tak akan rela

* Terkadang ku menyesal
Mengapa ku kenalkan dia padamu

Ulang Reff [2x]
Ulang *

Nota Jase : Sebentar tadi bila saya menelefon seorang 'saudara' di utara terdengar sebuah melodi yang amat indah di sebelah sana talian. 'Caller Ring Tone' beliau menggunakan sebuah lagu yang kiranya amat popular bagi mereka yang suka menontong drama berantai dari seberang. Pernah dengar drama berantai Tasbih Cinta? Mungkin telah menjadi kegilaan ramai dan saya juga yang ketinggalan (saya sebenarnya belum pernah menonton lagi drama ini). Tetapi lagu ini yang menjadi 'OST' kepada drama berantai ini memang akan berhantu tatkala pertama kali kita mendengarnya. Tajuknya ialah Menyesal. Nyanyian Ressa Herlambang. Kalau sesiapa yang ada maklumat tambahan berkenaan Ressa bolehlah berkongsi dengan saya. Sudah tentu lagu ini akan masuk Carta Lagu (JaseBoard) saya sedikit masa lagi... Hmm... Bilakah Komposer kita akan dapat melahirkan melodi yang ringan, santai, 'catchy' tetapi sarat dengan lirik yang amat mendalam seperti ini tetapi ringkas?

No comments: