Sunday, July 9, 2006

The One When The Last Brothers Got Married


8 Julai 2006 merupakan hari yang amat sibuk bagi aku. Pagi-pagi lagi selepas sarapan dah berangkat ke rumah Along aku bersama mak, abah dan angah. Mereka datang semalam dari kampung. Sampai di sana biasalah, Along aku baru melahirkan anak, Amylia namanya - ada banyak perkara yang perlu dibantu. Akupun sudah janji dengan anak saudara aku yang sulong (Adam) untuk ke sekolahnya berjumpa dengan guru kelasnya untuk mengambil 'report card' peperiksaannya yang lalu. Dalam pada itu aku juga telah berjanji dengan Muaz (PR Hijjaz) untuk berjumpa di Masjid Jamek Bandar Manjalara dan kemudian bersama-sama menghadiri Majlis Perkahwinan Abdullah Faiz (Faiz) anggota asal Brothers yang terakhir sekali berkahwin (Salleh, Shah & Yasin telah lama bertemu jodoh) di Shah Alam. Angah juga ingin megambil kesempatan untuk melawat Laman 2006 di Taman Tasik Perdana dan sudah semestinya di sebelah malam, Konsert AF4 !!! Jadi perancangan mesti rapi dan aku perlu menepati masa !!!


Sempat juga aku bergambar dengan kedua pengantin, Faiz & Zai. Pertama kali aku berjumpa mereka berdua (setelah bertunanglah) semasa Konsert Sinar Maulidurasul di Stadium Melawati Shah Alam pada 1 April 2006 yang lalu. Kebetulan aku duduk sebelah Zai masa tersebut, tiba-tiba saja apabila Faiz (yang kebetulan sedang 'bertugas' semasa konsert) nampak aku lantas merapati dan berbisik "sebelah tuu tunang saya".

Seingat aku selepas itu akupun telah tidak menghubungi Faiz lagi sehinggalah aku mendapat Kad Kahwin beliau minggu lalu. Mula-mula macam malaslah juga nak pergi. Memandangkan aku sudah membuat rancangan bersama keluarga, tetapi apabila mengenangkan yang aku telah dijemput dan Faiz (dan anggota Brothers lain) pun pernah bertandang ke rumah aku di kampung semasa membuat konsert di Kedah beberapa tahun yang lampau, aku pun bertekad akan mencuri masa. Lagipun Shah pun ada menelefon bertanya soalan yang sama. Bila Muaz kata nak pergi, akupun berjanji untuk pergi bersamalah. Kami, aku dan Muaz sampai agak awal. Selesai makan di bahagian yang agak tertutup (bersama 'mentara' majlis perkahwinan). Akupun mengambil kesempatan untuk menandatangani buku pelawat. Kemudian barulah Pemgantin sampai. Sempat jugalah aku 'snap' sekeping gambar.

Barisan para Vokalis Nasyid yang menyampaikan "Asmaul Husna" semasa kedua mempelai tiba.


Ramai juga artis yang datang (kebanyakannya artis Nasyidlah). Aku sempat bergambar dengan Yasin (Mentorlah pulak sekarang ni, dahlah tuu siap pesan aku masukkan gambar ni dalam blog.. ahaks!!!), Farihin (yang datang solo sahaja; katanya dalam perjalanan pulang ke Singapura). Dan yang comel tuu... tentu tahu anak siapa kan... kan... kan...

Masa yang mencemburui, maka tak sempat aku nak 'posing' banyak-banyak. Yang aku sempat jumpa hmm.... Salleh (Brothers), Akmal (Mirwana), Ito Lara (penulis lirik nasyid terkenal - Camar Kelukaan), Vokalis Far East... lupa lah pulak nama dia... Aahh... Shah, manalah pulak Brother yang seorang nii... lambat sikit katanya, dia masih dirumah menanti Firdaus (nama selalu dengar - kali pertama berjumpa semasa "post party" AIM 2006 yang lalu) semasa aku hampir nak keluar dari majlis.

Hampir jam 2.50 petang, aku dan Muaz terpaksa berangkat. Aku perlu menghantar Muaz ke Kota Damansara, Hjjaz ada persembahanlah pulak sedangkan aku pula perlu bergegas ke SMK Bukit Maluri bertemu Guru anak saudara aku, Adam.

Untuk Faiz & Zai, Selamat Pengantin Baru & Semoga Berbahagia.