Saturday, July 8, 2006

The One When AC 'Kena Demam Bola'

Ning & Jase. Antara lagu Ning yang aku suka ialah Curiga, Dugaanku, Antara Mungkin dan Curiga, Percaya, Awan Yang Terpilu. Ning juga pernah lahirkan album inggeris - Always.

World Gang (Jase, Zeyhey, Mirose, Chotto & Cute) bersama dengan Lady Boss !!!

Jase bersama karikatur Ning yang dilukis oleh Abang Jamal. InsyaAllah minggu hadapan akan aku paparkan wajah Abang Jamal pula...

World Gang bersama Yanie (bila album nak keluar ni?) & Nikki (Caramu - dia memang dah kenal giler ngan blogger glams nii)

Yanie & Jase

Cik Mat Poi

Setelah 3 minggu aku 'bersara' dari menyaksikan secara langsung AC Disini di Studio 2 Astro; maka miggu ini aku kembali menyertai World Gang dengan rutin mingguan kami. Zey & Rose tiba paling awal diikuti dengan aku dan akhirnya Cute datang bersama Chott.

Rata-rata warga dunia memang kena demam bola - dah hampir sebulan demam nii, maka AC Disini tidak terkecuali. Cik Mat Poi aku lihat seperti sedang bercuti di pantai buatan manusia di pinggir Kuala Lumpur tiba-tiba ditemani oleh Za8. Sambil bermain bola ada juga cerita berbaur gossip, cuma aku kurang pasti samada adakah seorang artis yang telah bertukar kerjaya menjadi cookie ooopss bookie laa !!! Lawak giler tengok aksi Za8 & CMP - hommies giler !!! Kemudian aku kira Cik Mat Poi beralih ke lokasi macam POGH sahaja menerumah para pengunjung tentang pasukan pilihan masing-masing. Tentunya merujuk kepada 2 pasukan yang telah melangkah ke final antara Itali & Peranchis. Antara soalan yang aku kira menarik ialah apabila CMP bertanya adakah Malaysia laya menganjurkan Piala Dunia. Bagi aku berdasarkan kepada pengalaman Malaysia menganjurkan Sukan Komanwel 1998 dan beberapa kejohan bertaraf dunia - aku pasti Malaysia Bole melakukannya. Cuma yang aku kurang yakin ialah samada pasukan bola Malaysia mampu memberi saingan di peringkat dunia. Kalau sekadar menganjur tetapi pasukan bola kita bertaraf estet, baik tak payah !!!

Ning Baizura

Bual AC kali ini menjemput Ning Baizura. Seperti kata kakak angkat Amirul pakaian Ning ala-ala pramugari Air Asia. Jangan mare yer king... merah sangatlah Mak Ngah. Bicara banyak menyentuh tentang zaman kejatuhan Ning; bukan sekali malah dua kali. Ning pernah menghadapi masalah apabila pengurusan artis beliau tidak paham akan industri hiburan Malaysia; kemudian cerita fantasi Ning yang aku kira masih segar dalam ingatan kita. Namun Ning boleh dijadikan sebagai contoh seorang manusia yang bangkit dari kemusnahan dan memperbaiki segala kesilapan, belajar dari kekalahan. Dan 'come back' Ning berjaya 'bermain' kembali di arena seni suara. 'Awan Yang Terpilu', berjaya dinobatkan sebagai Lagu Terbaik AIM 2005. Ning juga bercerita tentang 'penyatuan semula' beliau dengan ayahnya yang telah 10 tahun berpisah. Tidak cukup dengan itu, Vernon - Pengurus Ning kini, mencerita 'kisah dalam almari' Ning dalam suasana yang ceria dan lucu. Bagi aku ini adalah antara Bual AC yang paling berjaya.

Siti & Datuk K lagi...

Aku ingat kisah Siti dan Datuk K ni dah basi dan tamat, rupa-rupanya hangat kembali dengan terhasilnya karya terbaru Pak Habib "Siti Nuraliza & Datuk K - Kalau Jodoh Tidak Kemana". AC siap call Pak Habib lagi untuk bertanya sedikit sebanyak berkenaan buku ini. Tak cukup dengan itu, menurut Pak Habib; semua yang ditulis adalah benar (memandangkan beliau secara sendiri menemuramah Datuk K), lantaran itu beliau sedia di saman jika ada pihak yang tidak puas hati. Konfiden sungguh Pak Habib ni... :))) Steadylah Pak Habib.

No comments: