Thursday, July 13, 2006

The One @ Tora Datang Lagi... Ooppsss... Bora Ombak laaa

Sesi 6 orang pelajar AF4 yang telah tersingkir (Nora, Karen, Rich, Zila, Salima & Diddy)bertemu dengan peminat dan penubuhan Fan Club Rasmi yang diiktiraf oleh Astro/Maestro telah diadakan pada 12 Julai 2006 yang lalu, jam 9.00 malam bertempat di Bora Ombak. Berjaya atau tidak sesi ini? Sukar untuk aku tafsirkan. Bagi aku, cuma DDFC sahaja yang nampak begitu signifikan dan beria-ia; yang lain seperti suam-suam kuku gamaknya. Aku harap ia akan menjadi lebih panas menjelang Konsert Final AF4 nanti. Apa-apapun, 'door gift' yang diberi (beg Astro, frame gambar, lanyard AF, Kipas I Love Astro) memang 'mengancam'. Thanks A Bunch, aku suka !!!

Gambar ini mungkin menunjukkan betapa seriusnya para wartawan menjalankan tugas mereka untuk mendapatkan maklumat eksklusif daripada 6 orang pelajar AF4 yang telah tersingkir tersebut. Sesi temubual/temuramah ini dijalankan sebaik sahaja mereka selesai membuat persembahan. Tetapi yang lebih mengejutkan ialan AURA yang dibawa oleh blogger glamer kerana sebaik sahaja kami sampai dan duduk di meja, dia telah diterjah oleh kru-kru AC Disini untuk mendapatkan pendangan beliau tentang Camelia (Tetamu AC Disni pada 14 Julai 2006 nanti). Tidak cukup dengan itu, ketika kami enak menjamah selera pula, datang lagi sepasukan kru yang meminta kami bertiga membuat 'teaser' untuk menyokong pelajar AF4 yang masih meneruskan pengajian. Mahu tidak mahu aku terpaksa membuat kempen untuk Haaziiiiiqqq!!! Blogger glamer & kakak angkat dak miqul sudah semestinyalah AFUNDI Amirul. Tidak cukup dengan itu, Blogger Glamer bagaikan magnet menarik Jimmy Yezza pula, yang datang ke meja kami untuk menemuramah berkenaan Dazzling Diddy FC. Aku? Terpaksa menyamar.... Oh No Kamu !!! (Tengoklah nanti dalam Trek Selebriti OK).
Bora Ombak memang sinonim dengan Akademi Fantasia, mana tidaknya - tahun lalu juga aktiviti yang hampir serupa juga diadakan di sini. Tahun ini lagi bertuah nampaknya, para pembaca majalah Libur/Taverama terbitan Karangkraf telah memilih Bora Ombak sebagai Restoran Terbaik bagi tahun 2006. Hebat..., bagi mereka yang kurang pasti dimana letaknya Bora Ombak, begini; mercu tanda yang mudah ialah bersebelahan Pusat Sukan Ampang, belakang De Palma Hotel ataupun berhadapan dengan Hospital Ampang Putri. Dapat?

Antara malu, kebetulan, kesempatan dan peluang. Kak Eton, merupakan pemilik Bora Ombak. Sebenarnya kami sedang bergambar di hadapan "pintu gerbang" Bora Ombak. Tiba-tiba aku telah ditegur oleh seorang wanita. Beliau bertanya, samada ini merupakan kali pertama aku makan di sini; lantas aku menjawab, ya kali pertama. Katanya lagi, harap-harap ini bukan kali terakhir dan sila datang lagi. Aku pun bertanya kembali, puan ini pemilik Bora Ombak ker? Beliau tersenyum... lantas akupun meminta kebenaran untuk bergambar dengan beliau. Agak malu dan terkesima juga Kak Eton. Tambah aku lagi, insyaAllah saya akan 'update' dalam blog saya mengenai program dan tempat ini berserta gambar kami bersama Kak Eton. Sebelum beredar, sempat lagi Kak Eton memohon maaf jika ada cacat cela semasa program yang telah aku hadiri tadi. Dalam hati aku berkata, jika adapun - tentunya kami akan memaafkannya; sesunggunya pemilik 'down to earth' seperti Kak Eton tentunya akan mendapat keberkatan dari tuhan, ya... kerja tuhan siapa yang tahu. Yang pasti aku dan World Gang pasti akan sampai lagi ke Bora Ombak.


Lihatlah bukti yang Salima @ Sa5 memang mempunyai peminat dari pelbagai bangsa, agama, kepercayaan dan latar belakang. Sibuk benar dia melayan karenah peminat, terselit di situ juga Kakak Angkat Dak Miqul. Salima tentunya bergembira dan bersyukur menyambut semua peminat beliau, lantaran beliau juga antara yang banyak menjadi mangsa kutukan 'chatters' di @15. Malam tadi Salima menyampaikan lagu Hindustan... yang akupun tak tahu tajuknya. Aku mengharapkan agar Salima menyampaikan lagu Pascale (lagu Arab yang beliau nyanyikan semasa muzik@ria tempoh hari (memandangkan Yasin & Salleh ada mengatakan yang sebutan dan nahu bahasa arab serta tone suara Salima adalah lebih baik daripada kebanyakan artis Malaysia yang menyanyikan lagu bahasa arab); ternyata harapanku musnah .

Antara gambar masa persembahan yang sempat aku 'snap'. Ramai sangat wartawan hiburan, naik malu aku untuk berada di celah-celah mereka, siapalah aku ini. Gambar ini di ambil semasa Nora menyampaikan lagu Teman Tapi Mesra @ TTM (jika di Indonesia). Samaada perasan atau tidak, keempat-empat peserta wanita yang telah terkeluar adalah lebih jelita daripada dua orang peserta wanita yang masih tinggal di dalam Gudang AF4. Adakah ini bermakna yang para peminat seni suara tanah air sekarang sudah bijak menilai? Tidak lagi menilai rupa tapi kelunakan suara? Tepuk dada tanya selera.

Karen dengan Malam Muda Mudi lagi...., semakin hari semakin fasih si Karen nii, semakin sedap juga beliau menyampaikan lagu ini, semakin 'sporting' juga, tengoklah tangan beliau tuu... kat mana letaknya.... ahaks.

Baju Diddy, macam familiar sahaja. Nasib baik aku tak terbeli baju yang sama semasa sedang buat 'retail theraphy' di Isetan Suria KLCC sebelum datang ke Bora Ombak. Sebenarnya aku memang tidak bersedia sangat untuk datang, memandangkan tiada jemputan rasmi. Namun terima kasih pada blogger glamer & kaka angkat dak miqul yang telah mengusahakan agar aku mendapat jemputan. Nak tak nak aku terpaksa ke Isetan Suria KLCC untuk membeli baju warna oren. Cari punya cari akhirnya aku memutuskan untuk membeli t-shirt world cup pasukan Naderland meskipun aku bukanlah penyokong pasukan ini. Maka leburlah duit aku.... ahaks. Namun begitu memang berbaloi pelaburan aku kali ini; memandangkan akupun sudah lama tidak membeli t-shirt baru yang mahal - tambahan pula dapat menyertai satu program eksklusif. Nak dijadikan cerita, aku yang datang bersama Chotto & Cute mahu tidak mahu terpaksa menjadi penyokong Diddy; sebab mereka berdua ini Fanatik Diddy... siap ada banner lagi semasa Konsert yang lalu.... Alah, banner yang boleh digunakan depan dan belakang mengikut kesesuaian. Faham-fahamlah sendiri...

Nora ni lagi satu, memang sporting habis terutama bab-bab nak 'berposing' nii. Tidak banyak yang dapat aku tanyakan pada Nora memandangkan Nora sentiasa dikerumuni peminat untuk bergambar. Entah apa yang ditanyakan oleh wartawan semasa sesi bersama press selepas persembahan mereka. Aku lihat sampai tak sempat nak makanpun mereka...


Rich.... malam tadi menyanyikan lagu apa ntah, akupun tak tahu tajuknya... tapi liriknya lebih kurang seperti ini..."ai ya ya... gembira masa muda... ai ya ya....". Lagu lama. Rich begitu mematuhi syarat yang diletakkan oleh SM, sampaikan ke hand band pun kaler oren, marker pun digunanya marker merah untuk tandatangan Kipas "I Love Astro" !!! Peminat Rich @ Richy Rich pun tidak kurang ramainya... Yang pasti rambut makin panjang, janggut juga makin panjang.


Ini sebenarnya kali kedua aku bergambar dengan Zila AF4, kali pertama semasa muzik@ria yang lalu, semasa beliau dijemput bersama Nikki & Zahid. Malam ini Zila menyampaikan lagu 'popular' beliau, "Jika Kau Kekasih"; yang aku rasa lebih sedap disampaikan daripada penyanyi asal. Banyak juga Zila dapat hadiah malam itu, walaupun dari segi sorakan Zila FC (ada ker???) seperti tidak kedengaran bila Jimmy (yes... Jimmy Yezza) yang menjadi emcee pada malam tersebut menyuruh para penonton bersorak. Bila bergambar dengan Zila ini teringat pula akan bekas jiranku, Din yang kini menetap di Seberang Jaya. Beliau amat meminati Zila dan amat kecewa bila Zila kecundang dalam konsert keempat yang lalu... Mana tidaknya, ini merupakan kali pertama Din mengAFUNDI, memang dah kena Bahana AFlah Din nii...

No comments: