Tuesday, March 9, 2010

Seputar Antara...


'Poster Antara... Ada dua versi. Satu gambar semua penyanyi, dan satu lagi gambar Fahrin Ahmad & Nasha Aziz. Saya memilih yang semuanya gambar penyanyi. Harga cuma RM5sekeping. Selalunya pementasan di IB akan menerbitkan buku program. saya kira mungkin Pementasan Antara... ini kekurangan penaja sebab itulah cuma ada poster kecil sahaja. Namun begitu, untuk bergambar dan mendapatkan tanda tangan artis terlibat memerlukan kita membeli poster tersebut'.


'Di akhir persembahan dimana hampir semua penonton memberikan 'Standing Oviation' untuk semua yang terlibat baik penyanyi, pelakon, tenaga kerja dan penari. Puas dan terharu berbaur sedih juga. Penuh keinsafan yang mendalam'.


'Sempat saya mendapatkan Azizah Mahzan yang memegang watak salah seorang daripada dua pencerita (satu watak lagi dipegang oleh Kak Erma sendiri). Beliau masih belum menanggalkan busana lakonannya'.


'Nasib baik sempat merakam kenangan bersama Azlan & The Typewriter dan Abang Hattan. Saya amat terhibur dengan dendangan Hattan untuk lagu Di Balik Cermin Mimpi dan Azlan untuk lagu Arjuna & Meniti Titian Usang. Puas jugalah mereka berdua "melalak" - Azlan dengan 4 buah lagu sementara Hattan dengan 3 buah lagu. Macam mini konsert mereka lagaknya'.


'Ziana pula malam tersebut tampil dengan mendendangkan dua buah lagu daripada Datuk Siti Nurhaliza (daripada album kerohanian beliau). Kak Ziana menyanyikan dengan cara tersendiri, mungkin ada yang tidak sedar lagu-lagu tersebut dari Siti'.


'Antara yang paling ramai peminat malam tersebut tentulah Fahrin Ahmad. Dengar cerita malam tersebut fahrin juga menaja 4 tiket untuk keluarga Datuk Dr Fadhilah Kamsah. Betul ke? Baik betul Fahrin ni ye? ketika semua artis telah ke lokasi jamuan/sidang akhbar; kelihatan Fahrin masih lagi sibuk melayan peminatnya.'


'Yang paling mewarnai pementasan Antara... pada malam tersebut tentulah Azhan hani yang memegang watak Iblis. Memang hebat betul lakonan penggiat teater yang kurang terkenal ini. harap selepas ini beliau akan terus mewarnai persada teater tanah air hendaknya.'


Adik Iqwal yang rambutnya makin panjang ni... memulakan persembahan nyanyian untuk Teater Antara. Cuma satu lagu. Sudah tentu tak puas. Iqwal mendendangkan lagu M. Nasir yang saya lupa akan tajuknya. Saya bangga dengan Iqwal yang berjaya menjadikan lagu tersebut seperti lagu beliau sendiri. Sehari sebelumnya Iqwal telah melancarkan album 1Malaysia beliau di Laman Santai IB. Saya tidak dapat turut serta maka pada malam terakhir Antara... saya mengambil peluang untuk bertemu Iqwal lagi lantas mendapatkan CD teresebut (oopss... nati saya cerita panjang ya)'.


'Alamak... Abang ni memang saya tak ingat nama beliau. Tetapi sesungguhnya kita biasa nampak beliau di kaca TV. Beliau adalah pelakon yang mula-muala muncul di khalayak di dalam Antara... Lagi seorang yang berjawa membawa watak dengan baik sekali'


'Sempat lagi Nasha Aziz, Fahrin & Azhan menandatangi tiket saya pada malam itu. Lagipun saya tidak membeli poster mereka kan...'

No comments: