Sunday, September 17, 2006

IN ALIF send to 32728


Muhammad Aliff Mohd Satar @ Alif dari Kota Damansara, Petaling Jaya, Selangor adalah calon 'underdog' yang tidak disangka-sangka berjaya merebut tiga tempat di final One In A Million (OIAM) yang akan berlangsung pada 22 September 2006 di PWTC. Apatah lagi Dayang juga berada di Top 4, Jumaat lalu.
Merupakan finalis yang paling muda, baru 16 tahun (lahir pada 19 September 1990) - masih belajar di Sekolah Menengah Sri Hartamas, Kuala Lumpur (sudah tentulah Alif telah bercuti selama lebih kurang dua bulan demi OIAM). Digelar sebagai Kang-Kang King oleh Syafinaz, Alif selalu tampil ceria. Tak sangka pula saya Alif meminati Ray Charles; selalunya warga emas sahaja yang meminati Uncle Ray.
Jika dilihat dari segi saingan di peringkat akhir, semuanya meiliki kelebihan masing-masing. Suki dilihat sebagai calon tunggal wanita dan bukan melayu, apatah lagi sasaran penonton 8TV adalah golongan urban berbangsa cina. Faizal pula dilihat sebagai peserta yang paling konsisten, berbakat dan memiliki kelainan. Bagi saya Alif adalah peserta yang mampu memikat peminat lelaki dan wanita, bagi lelaki mereka tidak kisah menyokong Alif kerana beliau begitu selamba. Persembahan minggu lalu, bila Alif menyanyi sambil 'bermain dengan bahasa isyarat' saya saya ia amat menarik dan kreatif. Sokongan keluarga Alif juga nampak jelas dan ketara sekali. diberitakan, ayah Alif selalu datang bersarapan dengan beliau di penginapan peserta OIAM di Mutiara Damansara.
Bagi saya, Alif layak mendapat RM1 juta kerana dia amatur dan punya banyak masa untuk maju dan bergerak ke arena antarabangsa !!!
Apa lagi.... taip MASUK ALIF dan bertemu kita di PWTC 22 September 2006 nanti !!!


Ini kali kedua sebenarnya saya bertemu dengam Alif (Selayang Mall - 16 September 2006), kali pertama semasa promo OIAM di Plaza Alam Sentral, Shah Alam. Alif yang sporting, selamba dan memang layan baik punya ngan para penyokong... kalau tidak percaya buktinya... lihatlah apa yang ditulis kat t-shirt saya tuh.... ahaks. Good Luck ya... Alif, Jumaat ni abang bawak Banner untuk Alif !!!!



No comments: