Monday, September 7, 2009

Iftar YM @ Legend

Barisan Ahli-ahli YM yang hadir antaranya dari kiri belakang - Yoyo, Sheila, Lisa, Cikgu Jah, Kak Husna, Pija, Pidah, Arnie, Abg Burn, Mael, Abg Everland, Jeff, Lynn, Nadia, KY, Kak Hajar, Melissa, Anna, Chah & Galzean.

Resplendent Ramadhan @ Di-Atas Brasserie dengan RM85.00 ++ seorang. Nasib baik dapat 20 %. kalau tak parah jugak. Meskipun begitu, harga yang mahal jadi berbaloi bukan hanya kerana juadah yang enak tetapi lebih-lebih lagi dengan layanan mesra para petugas menangani karenah kami dengan senyuman dan tindakan pantas memenuhi pemintaan. Menjadikan kenangan bertambah manis untuk kali kedua !!!





Nota Jase : Di-Atas Brasserie sekali lagi menjadi lokasi berbuka puasa untuk Yellow Mellow (YM) tahun ini pada 5 September 2009 yang lalu. YM adalah Kumpulan Kuning ketika kami melancong ke Korea bersama MAWI tahun lalu. Kumpulan ini bukan hanya kekal sehingga kini tetapi tetap 'havoc' di e-mail mahupun FB. Cayalah.

Lokasi ini sekali lagi dipilih mungkin kerana ianya bersebelah dengan PWTC yang juga menjadi lokasi MATTA Fair seperti tahun lalu. Mungkin jika MATTA Fair tahun hadapan tidak bertembung dengan Bulan Ramadhan ada potensi lokasi berbuka puasa ini boleh berubah, mungkin juga tidak jika ramai yang masih ingin mengekalkan tradisi.

Semasa berbuka puasalah maka kami dapat bersua muka dan membuka cerita lama dan bertanyakan perkembangan terbaru.

Bukan sahaja juadah yang enak seperti Nasi Beriyani Gam yang menggunakan resepi Johor, pelbagai jenis laksa juga di hidangkan, Kambing Panggang sudah semestinya. Ada juga Rendang Tok, Bubur Lambung dan bayak lagi kuih mueh !!! pendek kata memang berbaloi. Jika berada di lobi pula, kita akan dihiburkan dengan instrumental pemain piano.

Jika makanan yang enak sahaja tidak mencukupi tentu layanan berkesan yang diinginkan. Memandangkan kami terpaksa menambah 3 kerusi akibat pemintaan 'tinggi'. Para pedtugas begitu komited sekali. Secara keseluruhan, bermula dengan semasa membuat tempahan sehinggalah pembayaran di buat, saya kira perkhidmatan para pekerja The legend Hotel Kuala Lumpur amat memuaskan. Bravo Legend !!!

No comments: