Sunday, January 17, 2010

Yang 'Sempat-Sempat' di AJL 24




Cute terpaksa menarik diri saat akhir. Deman dan tiada suara katanya. Lagipun Cute telah datang malam sebelumnya menonton raptai penuh. Begitu juga dengan 'protege' beliau. Sudahnya tinggal saya, SpiderX (Bro... bila nak e-mail gambar aku kat kamera canggih ko tuh? Jangan lambat sgt ya...), Zey & Mirose yang meneruskan niat menonton AJL secara 'live' malam tersebut.. Dek kerana ketiga mereka datang lambat kira-kira jam 8.15 malam maka kami terpaksa ke Aras 4 dan duduk di tempat mana yang ada. Sudahnya saya terpaksa duduk di bawah kamera !!! Tapi tak mengapa, janji 'live'. Lain benar jika hanya menonton di kaca TV. Dalam pada menunggu mereka sampai, saya sempat bertemu dengan Mawi & Ekin tetapi tidak dapatlah mengambil gambar kerana tiada juru kamera (SpiderX lah tuh). Terlepaslah peluang kali ini. Cuma sempat berbual sekejap saja dengan Mawi, yang sempat juga bertanya "mana yang lain?". Lantas di hawab oleh saya "masih dalam perjalanan". Mawi dan Ekin juga perlu mengejar 'Red Carpet'. Jadi saya pun tidak mahu bersembang panjang lagipun kalau lama-lama sangat nanti ramai pulak yang menahan mereka untuk bergambar!!!

Usai AJL maka saya dah SpiderX masih menunggu untuk mengambil gambar sekeliling. Dalam pada itu cuba mendapatkan gambar mana-mana artis yang masih ada. Para pemenang jangan haraplah kerana sehingga jam 1.15 pagi ketika kami melangkah keluar untuk pulang mereka masih belum keluar lagi. Jadi saya cuma sempat merakam gambar kira-kira 10 orang sahaja. Yang paling lama saya bersembang ialah Farish yang baru pulang dari RSA (South Africa) bagi penggambaran rancangan BOLA yang akan menemui kita di ASTRO bulan April ini sempena 'World Cup'. Tunggu saja yaa... Selain daripada itu, Lutfya yang kini menjadi artis terbaru Manan Ngah. Hmm apa lagi... yang lain macam lupa saja sebab dah lama ni, Hahaha..

No comments: