Saturday, December 5, 2009

Jom Heboh Takdir Cinta Budak Metro


Ini merupakan kali kedua saya singgah di Booth Harian Metro sempena Karnival Jom Heboh TV3 untuk bertemu dan menikmati persembahan Iqwal Budak metro WCOPA !!! Kali pertama dahulu semasa Karnival Jom Heboh menjengah Danga Bay, Johor Bahru. Dan kali ini sempatlah saya untuk menjadi model muka depan Harian Metro bersama Iwal. (Ini bukan typo error, memang saya sukan panggil Iqwal dengan nama Iwal sahaja)


Suara Iqwal memang sedap di dengar... Salah, bukan sahaja sedap di dengar tetapi Iqwal juga bijak memilih lagu yang sesuai dengan suara dan gaya beliau. Petang tadi saya sempat mendengar Iqwal mendendangkan lagu Sampai Syurga (Faizal Tahir - FT). Bila dengar Iqwal menyampaikan lagu ini... Ternyata ia seperti milik Iqwal kerana Iqwal menyanyi mengikut acuan sendiri dan bukan meniru gaya FT. Sementara lagu kedua yang sempat saya ikuti ialah Takdir Cinta Kita (TCK) yang sebenarnya lagu kegemaran saya di dalam album pertama Iqwal !!! YES.. TCK memang begitu menyentuh jiwa, masakan tidak lagu ini menduduki tangga ke 5 di Carta JaseBoard Hits Countdown 2009 (Malay)


Mungkin tuah saya juga hari ini kerana akhirnya berjaya bertemu dengan Jebart. Siapa Jeabart? Jebat sebenarnya adalah pencipta lagu TCK yang mendayu-dayu itu. Saya amat berharap agar lagu ini dapat di calonkan unutk MuzikMuzik25 tahun hadapan. Tetapi yang lebih penting saya juga amat berharap agar Iqwal dapat di calonkan untuk beebrapa katgegori di AIM 2010 nanti. Untuk ABP, rasaya Iqwal telahpun mendapat pencalonan awal untuk kategori Penyanyi Lelaki Porpular. Semoga tersangkut untuk Top 5 kelak. (Terima Kasih Kak Myn kerana memperkenalkan saya dengan Jebart ya..)






Lirik '' Takdir Cinta Kita ''

Selalu aku..mahu..bersamamu..
damping cinta.. ku membuai rasa..

Dan aku tak pernah
sekali..duakan mu..
kaulah satu.. di dalam hatiku

Chourus
Kupeluk diri mu
meskipun hujan membasahi aku
Ku rela kan cinta ku
biarlah mati bersama diri mu
Inilah...(inilah) cintaku pada mu.. kasih

(Hanya kau selalu bermain di hatiku.. Aku pun merindu..)

Selalu aku..mahu.. bersama mu (bersama mu saja)
damping cinta..
ku membuai rasa (dampingilah belaiilah jiwaku)
Mungkin semua..(semua..) ini..(ini)
takdir kita..(bersama mu saja..)
kan bersama..
Untuk selamanya..
(Repeat chorus 2X)

Produser : Hadi Hassan & Jebart
Lagu : Jebart
Publishing : Jebart
Penulis Lirik : Whocents
Publishing Lirik : Whocents
Penyusun & Program Muzik : Hadi Hassan
Studio Rakaman : Eight Tones Communication

2 comments:

Iqwal said...

Terima kasih Abg Jeff..

JaseMario said...

Sama-sama Iwal...:)