Monday, December 14, 2009

Bersantai Dengan Iqwal @ Sunway Lagoon



Semalam - 13 Disember 2009 saya telah berkesempatan bersama-sama Iqwal, ahli keluarga Iqwal, ahli Fan Club Iqwal & Pembaca Majalah Libur bersantai dan lepak-lepak di Sunway Lagoon. Saya tiba di pintu masuk Sunway Lagoon kira-kira jam 11.20 pagi di mana Iqwal telah sedia menunggu (janjinya 11.30 pagi). Kami menunggu sehingga peserta semua sampai dan juga En Azli (Editor Majalah Libur) untuk datang dan mengagih-agihkan tiket masuk yang berbentuk jam tangan. Kami masuk dengan satu kumpulan lantas terus ke Lighthouse Beach Bistro untuk mengisi perut dahulu. Sambil menunggu makanan sampai, Iqwal sempat lagi menandatangi CD beliau yang telah di hadiahkan sekeping seorang untuk setiap peserta sebelum masuk ke Sunway Lagoon. Sementara salah seorang peserta dari Tourism Malaysia (Manja) pula telah menghadiahkan Pen Zoom Malaysia, Pin Escape Holidays & Pin Malaysia Truly Asia - yang telah saya sematkan di 'Fisherman Hat' saya. Thank You Manja !!!

Usai makan, kami melangsungkan aktiviti utama iaitu menaiki 'rides'. Dalam 4 'rides' yang dinaiki oleh para peserta, saya cuma ikuti 2 sahaja iaitu bot yang merentasi arus sungai buatan dan 'Niagara Falls'. Kalau 'rides' yang seperti 'roller coaster' dan kapal lanun itu memang saya sudah angkat bendera putih. Dah tamat siaran kata orang. Nasib baik semasa muda remaja telah banyak rides yang saya cuba. Selepas puas menaiki 'rides' barulah kami beralih ke taman tema air dimana saya cuma mandi di bawah air yang turun dari cendawan sehingga puas dan kejut seluruh badan. Setelah bersalin pakaian baru, saya pun bersembang dengan Kak Myn - mama Iqwal.

Saya pulang sekitar jam 5.45 petang setelah hujan renyai-renyai dan keletihan ya amat. Orang memang ramai di Sunway Lagoon memandangkan ia adalah hari Ahad. jadi proses untuk keluar dan mendapatkan 'refund' juga mengambil masa. Ini tidak termasuk dengan para pelancong luar negara yang tidak bertimbang rasa dengan memotong barisan !!! Meskipun begitu, saya amat puas dengan aktiviti santai yang 'free & easy' ini. Terima kasih banyak kepada Kak Myn, Terima Kasih kepada Iwal yang bila pakai seluar bermuda dan t-shirt nampak macam budak 13 tahun tuu, Terima Kasih En Azli dari Majalah Libur!!! Dengar khabarnya ada program lagi pada 14 Februari 2010 akan datang... Saya tunggu !!!

p/s :
(1) Kredit gambar untuk Iqwal - semua gambar di ambil dari FB Iqwal Hafiz.
(2) Iwal.... Good Luck for performance @ Singapore. Do your best ya !!!

2 comments:

Baby said...

waaaaaaaaaa.. jeles giler kn..
tp apakan daya.. punya program penting yang tertindih tarikh....

abg jeff.... klu de event lg... bgtaw la ekk... pas ni nk masok bljr suda... tkut x terbukak facebook

JaseMario said...

Baby : Ok aja... insyaallah.