Saturday, August 23, 2008

Menangani Ketakutan

Menangani ketakutan bukan mudah. Ada yang takut air, tempoat tinggi, binatang, kegelapan dan sebagainya. Hari ini sebenarnya saya bersama 2 rakan di tempat kerja menyertai 'Maju Junction Mall 2008 Merdeka Challange'. Acara 'Walk Hunt' sebenarnya. Memandangkan Kumpulan kami (yang diberi nama Olang Oley) cuma berjaya mendapat hadiah cabutan bertuah sahaja , maka saya lebih ghairah untuk bercerita tentang 'Fear Factor Challange' melebihi pertandingan itu sendiri. Ular memang menggelikan dan menakutkan. Saya pun memang gelikan ular, walaupun bukan di tahap maksima. Kulitnya bersisik, licin, sejuk dan terasa melekit selain daripada reptilia ini amat merbahaya. Gambar-gambar ini saya ambil bersama ular sawa. Diulangi, walaupun ular bukanlah binatang yang paling saya geli, tetapi hari ini saya mengambil kesempatan untuk bergambar dan mengatasi segala kegelian itu. Alhamdulillah berjaya. Jadi... binatang apakah yang paling menggelikan saya? Agak-agaknya binatang apa ya? Katak jawabannya, Ya memang katak.


Selain daripada itu, hari ini juga salah satu cabaran yang saya perlu saya lakukan untuk mendapat markah untuk kumpulan ialah makan sandwich ulat perasa wasabi ! Ulat hidup? Yuck !!! Wasabi.. macam tahu-tahu saja yang saya tidak gemar makanan Jepun. Dan saya habiskan hidangan tersebut dalam masa 55 saat !!!


No comments: