Wednesday, August 13, 2008

Mawi Ada Restoran?


Kita selalu baca di dada-dada akhbar yang ramai selebriti yang mula menceburi bidang perniagaan. Terutamanya perniagaan makanan @ restoran. Antara yang sudah 'established' ialah Kak Ruby (Rubiah Suparman), Usop Selam (Mamu Yusof Haslam), Datin Seri Tiara Jacquilene, David Teoh, Sheila Rusly (yang kes dengan rakan kongsi beliau diarahkan oleh mahkamah untuk diselesaikan di luar mahkamah) dan ramai lagi lah. Namun kita tidak pernah dengar pula Mawi telah membuka kedai makan kan? Dulu Mawi ada pernah cerita yang kalau dia nak buka kedai makan dia nak jual ambuyat (sejenis makanan tradisi Labuan).
Mawi Seafood ini dikenalkan kepada saya oleh Azwan. Namun Azwan sendiripun tak perasan yang kedai makan ini namanya Mawi Seafood. Dia cuma tahu tempatnya sahaja dan katanya lagi makanan kat sini sedap. Lokasinya restoran ini ialah di Balakong. Di sebelah kiri jalan selepas Mines dan sebelum Jusco Cheras Selatan. Kedai makan biasa sahaja sebenarnya; yang menu utamanya ialah masakan patani/kelantan. Tomyam sudah semestinya. Goreng-goreng pun ada. Minuman seperti biasa. Sambil makan boleh tengok TV.
Adakah ia dimiliki oleh Mawi? Saya rasa tidak... Tapi ini cuma agakan saya sahaja dan bukannya berdasarkan fakta yang saya miliki.

2 comments:

YoYo said...

macam tampal jerk pekataan MAWI tue.. mesti 2ka name kedai bile name MAWI dah glamer.. hehehehe..

JaseMario said...

boleh jadi jugak... hari tuu malas nak story mory ngan workers/owner kedai ni. Kalau tak boleh dapat more info laaa...