Tuesday, August 4, 2009

The Quintessential Man


Allahyarham Tan Sri Azizan Zainul Abidin memang terkenal sebagai seorang yang berintigriti tinggi. Malangnya meskipun saya sempat untuk bertemu muka dengan beliau dalam beberapa acara semasa hayat beliau tetapi saya tidak dapat mengenal beliau dengan begitu mendalam sehinggalah setelah kematian beliau barulah saya dapat menghayati segala sifat-sifat murni beliau melalui program latihan yang saya hadiri, rencana tentang kehebatan beliau serta video klip tentang diri beliau yang dapat saya tonton.

Bibliografi hasil tulisan Saudara Azam Aris (Executive Editor of The Edge) ini rasanya dapat mendekatkan diri saya dengan kehebatan beliau, insyaAllah. Saya pernah mendengar yang sewaktu hayat beliau, arwah Tan Sri akan memakai tali pinggang keledar meskipun hendak mengubah kedudukan tempat parkir kereta beliau; hebatkan? Buku ini sebenarnya salah satu daripada cenderamata yang saya dapat setelah menjadi ahli jawatan kuasa untuk sebuah forum di tempat kerja. Menjadi AJK Forum ini (yang tamat petang tadi) sebenarnya begitu mencabar keupayaan kepimpinan saya. alhamdulillah semuanya sudah selesai. Banyak yang saya pelajari, banyak juga yang boleh saya perbaiki di masa hadapan insyaAllah, jika diberi peluang lagi.

Selamat Membaca untuk Jase Mario !!!


No comments: