Sunday, March 22, 2009

Sembang Bila Nak Saksi Vs Lagu Untukmu oleh Qhaud di K02AF7




Terus terang saya katakan yang saya tidak dapat menonton Konsert Kedua AF7 samada di kaca tv apatah lagi di Dewan Seri Putra. Meskipun saya menyokong Qhaud di AF7 tetapi AURA MAWI tentunya lebih kuat. Maka dengan itu sudah tentu saya menonton Sirah Junjungan - Tahajud Cinta di Istana Budaya malam tadi yang menampilkan MAWI sebagai artis jemputan utama. Memang berbaloi sebab secara keseluruhan MAWI menyampaikan 5 buah lagu.

Bebalik kepada pokok perbincangan. Terima Kasih kepada teknologi. Dapat juga saya menonton persembahan hebat Qhaud melalui YouTube !!!

Bila Nak Saksi... begitu original di tangan Qhaud. Lagu ini begitu mendayu dendangan Tam Spider tetapi bila Qhaud membawanya ia lebih segar meskipun elemen kesyahduan itu jelas terdengar. Suara Qhaud yang agak tegas dan besar yang membikinkan saya ragu-ragu samada bolehkah dia memmbawa lagu ini. Tetapi ternyata meleset malam tadi kerana hasilnya AMAT MEMBANGGAKAN. Aksi? YES... aksi mengangkat kening ala-ala Kak Ziana Zain itu memang 'unsangkarable' sama sekali. Weird tapi menarik dan menghiburkan. Sengaja atau dirancang - Cuma Qhaud yang mampu menjawab. Two Thumb !! Untuk Qhaud.

Lagu Untukmu? Lagu pitching wanita oleh Lan MUH !!! Memang memeritkan untuk dinyanyikan. Agak kelihatan juga Qhaud seperti meniru gaya Lan MUH. Seperti juga dalam ketersiksaan. Tetapi kerana tone suara mereka memang berbeza iaya menjadi sesuatu yang baru oleh Qhaud. Qhaud ternayata 'rocks the hall'. Jelas peminat terhibur dan seperti dilanda 'mabuk estacy'. 'Gesture' kecil seperti duduk di pinggir pentas dan aksi boneka memang cukup menyentuh perasaan. Bagi saya Qhaud sebenar sedang mencari dan membina Faktor WOW! seperti yang saya uaruarkan sebelum ini. Good Luck !!!

Tapi yang paling penting. Qhaud masih bertahan. Memang terlalu awal pun untuk Qhaud melangkah pergi. Saya ingin menyaksikan perkembangan Qhaud dari minggu ke minggu sehingga ke Konsert Akhir !!!

Jumpa lagi !!!

QHAUDPerform
QHAUDShine
QHAUDStanding
I'm FreakQHAUD !!!

1 comment:

qhaud admin said...

thanks support qhaud..
register fans di
qhaud.blogspot.com