Sunday, March 15, 2009

Ada Yang Terpanggil di AF7


Saya ingatkan masih ingin 'bertapa' daripada meng'expose'kan diri untuk AF sejak menamatkan musim AF3 kira-kira 4 tahun yang lalu. Tetapi rasa macam terpanggil pula untuk turut serta setelah menonton Tirai AF7 tempoh hari.



Terima Kasih kepada juga untuk seorang rakan baik kami di Astro yang telah menawarkan saya dan Cute peluang untuk menyaksikan Konsert Pertama AF7 secara live di Dewan Seri Putra, Bukit Jalil malam tadi. Bukan peluang sembarangan, kami akhirnya dapat duduk di baris kedua di hadapan PENTAS !!!



Mengikut pandangan amatur saya, Konsert malam tadi memang SUPERB habis. Dan SATU TRANSFORMASI memang benar-benar sedang dilakukan oleh Tiara dan anak buah beliau. Kali pertama saya kira dalam sejarah AF di mana semua pelajar dalam konsert pertama sudah dapat menyampaikan lagu mereka ABOVE AVERAGE !!!



Antara persembahan yang meninggalkan momen menarik pada saya malam tadi antaranya ialah HAFIZ yang menyanyikan Lagu Kita (Aizat) dengan baik dan amat menyentuh jiwa. Ternyata lagu sebegini amat sesuai dengan suara dan personaliti beliau. QHAUD pula bangit dengan begitu jitu, tegas dan 'solid' menyampaikan lagu BERAT Sifu M. Nasir; Phoenix Bangkit Dari Abu. Nyanyian Qhaud lebih kepada penceritaan. Persembahan beliau penuh keyakinan. Lontaran suara beliau pula amat jelas. ISMA pula, apa yang boleh saya katakan ialah suaranya amat merdu sekali. Lagunya sungguh syahdu. Sepi tenyata mencengkam di jiwa saya seketika itu. ARIL pula meskipun seperti penyanyi K-Pop, tetapi beliau amat terkini. Persembahan yang amat lincah. Lagu Rahasia Wanita Ari Lasso telah menjadi lebih muda. AISHAH menyanyikan lagu Dan Sebenarnya (Yuna) penuh santai dan 'attitude'. RUBISA dengan Matahariku juga berjaya meninggalkan kesan pada saya.






Pengkritik? Hmm.. saya tak pasti adakah kesemua mereka; Edrie Hashim, Kak Khaty & Adlin adalah pengkritik tetap. Tetapi saya kira untuk Konsert Pertama ini mungkin mereka mengambil pendekatan yang agak selamat kecuali Adlin yang sudah mula 'menjual' falsafah beliau yang perlu pulang dan berfikir baru boleh difahami. Tetapi kenapa banyak kali sangat Adlin mengulang-ulang yang beliau baru bertunang? Khaty pula mungkin mengambil pendekatan ala-ala Paula Abdul dalam AI untuk cuba sedaya upaya mencari yang positif untuk dicakapkan. Edrie? Adakah beliau masih baru dalam selok-belok pengkritik ini? Hmm.. tapi inikan baru konsert pertama. Perjalanan kita masih jauh.



Untuk AC pula, saya kira untuk pendekatan konsert yang sebegini memang sesuai dengan cara AC. Konsert menjadi lebih segar dan ceria tanpa elemen drama 'soap opera' tangis menangis. Tahniah AC.



Wow apa lagi? Kepada yang masih bertanya siapa yang saya sokong kali ini. Jawabannya kan sudah terang lagi bersuluh....



QHAUDPerform
QHAUDstanding
QHAUDshine
I'm freakQHAUD !!!

3 comments:

LadyM said...

OOOO SOKONG QHAUD YE...ME BLUM ADE YG TERPANGGIL LAGI...HEHEHHE...MSH TUNGGU N LIHAT...JASE, ADE DPT TIKETS TU, INGAT2 LER KWN YE...AHAKS

JaseMario said...

malis........... insyaAllah. kalau ada lebih. Kalau tak pun terjah jer. Konsert Pertama banyak giler seat kosong !!!

I'm MR COOL said...

ghaud xbest... bek OBRI hahahaa