Monday, October 27, 2008

Tunjuk Belang? Bukaan.... Bukan Begituu...


Ramai yang mengetahui yang saya baru sahaja memulakan kerja di tempat baru pada 16/10/2008 yang lalu. Kalau 'penyapu baru' selalunya kenalah rajin-rajin bekerja, jangan buat 'statement' kontroversi, senyum selalu dan ringan tulang. Hahaha... Dalam pada itu, janganlah tunjuk belang pulak... Pada hari keempat di tempat baru; saya menghadiri seminar oleh seorang profesor hebat dari University of Michigan yang di adakan di Kuala Lumpur, hari kelima pula saya menghadiri 'Pilot Programme' untuk 6Es iaitu 'skill training' yang diperlukan oleh 'consultant' & 'trainer' yang akan dilancarkan hujung tahun ini. Tidak cukup dengan itu pada hari ketujuh, sementelah kami menganjurkan Sambutan Hari Raya untuk Kakitangan. (dimana Kakitangan telah dibahagikan kepada 4 kumpulan Biru, Hijau, Merah & Kuning). Beberapa hari sebelum itu ada tawar menawar agar saya menyertai kumpulan mereka namum takdir menetukan saya perlu menyertai Kumpulan Hijau. Dengan masa yang amat singkat saya bukan sahaja di ajak untuk membantu Model2 Kumpulan Hijau untuk Pertandingan Model Hari Raya tetapi juga terpaksa menjadi pelakon utama Pertandingan Persembahan antara Kumpulan setelah heronya terpaksa menarik diri akibat bebanan tugas. Hmm... saya sepatutnya jadi 'low' profile di tempat baru... lain pula jadinya ni. Dipendekkan cerita... Dan majlis tersebut, Kumpulan Hijau menjadi Johan Persembahan dan Naib Johan Model. Satu permulaan yang baikkan? Maka sampailah ke telinga saya... ko ni kan... baru datang dah tunjuk belang yer... dalam nada professional saya kira. Insyaallah.

No comments: