Wednesday, July 16, 2008

Rakaman Rumah Terbuka Mawi di RSM




Pulang dari bercuti, saya dan rakan-rakan mempunyai agenda hebat yang telah mengakibatkan saya terpaksa mengambil satu hari tambahan cuti tahunan. Sebenarnya... ada rakaman rumah terbuka Mawi di Restoran Seri Melayu untuk siaran TV1. Rancangan yang saya sendiripun tidak tahu tajuknya ini dengarnya untuk siaran Hari Raya Aidil Fitri tahun ini. (Terima Kasih Kak Ita & Nora yang memanjangkan jemputan untuk saya, Lisa, Cute, Mus, Galzean, Yeo & Yani) Rakaman ini dijadualkan bermula jam 3 petang, saya kira bermula agak lewat juga - terutama acara makan-makanlah. Sebelum itu, rakaman untuk sesi temubual yang melibatkan Cikgu Jah, Abang Khalid, Puan Erna dan saya bermula kira-kira jam 3.15 petang. Memandangkan semua soalan yang diajukan adalah secara spontan, sayapun hampir terlupa apa yang ditanya dan apa yang saya jawab. Yang saya ingat... Lagu Mawi yang paling saya minati ialah "Cinta Hakiki". Maka... kalau nak tahu cerita lanjutnya... kenalah tunggu tarikh siarannya nanti. Kami mula masuk dewan lebih kurang jam 4.10 petang, dengan disambut mesra oleh Mawi yang memakai baju melayu serba hijau yang tanpa di duga juga sedondon dengan Cikgu Jah & Suzy (baju baru yang kainnya di beli di Korea). Menu yang disediakan juga tidak kurang hebatnya - menu hari rayalah katakan, seperti satay, nasi impit, ketupat, lemang, mee hon goreng, kuih raya, buah-buahanlah dan punch. Sambil makan, kami dapat berceloteh dengan Mawi dan bertanya apa-apa yang kami nak tahu berkenaan rayalah. Mawi juga sempat mendendangkan lagu raya 'malar segar' beliau... Ayah (alamak... tajuk 'full'nya saya lupalah).


Tak dapat tidak... kenalah ambil gambar dengan Mawi jugakan....



1 comment:

Idmalina Mohamad Ideris said...

oho..kat tv1..sory bro,tak terbaca story yg ni td...