Thursday, July 3, 2008

Commando Kiosk

Siapa yang pernah sampai dan menjamu selera di sini? Ya... di Medan Selera Taman Dangang. Ada beberapa gerai yang menarik. Bersebelahan dengan tempat makan yang agak mewah iaitu Dagang Avenue. medan Selera ini juga bersebelahn dengan Surau. lepas makan bolehlah bersolat. Medan Selera ini dikenalkan oleh sahabat saya Pye. Kebetulan... dan memang kebetulan, setelah lama tak menghubungi saya... meskipun kami bekerja di satu bangunan. Tiba-tiba Pye menelefon saya... dalam berbasa basi... tiba muncul idea untuk makan bersama tengahari ini... Lantaran terpacul dari mulut saya untuk makan Asam Pedas Melaka. Asam Pedas Melaka... eh, saya baru balik dari Melaka semalam !!! Percaya atau tidak... Pye juga have the same thing in mind... we talk the same wave lenght lah... The last time we went out... Pye belanja, kali ini I have to 'open table'lah... Tapi tak per... nak kesana dengan kereta Pye !!!

Di Medan Selera Taman Dagang... ada sebuah kedai makan yang menghidangkan Asam Pedas Melaka. Namanya... Commando Kiosk. Kaw giler asam pedas di sini. Pemilik kedai ini ialah Pak Haji Hussain & Mak Hajah Alimah. Yang bestnya... Pak Haji Hussain bila bercakap loghatnya Utara !!! Senang sangatlah saya nak gebang... Hahaha. (Eh... Pak Aji ni kamera shylah pulak). Jika ada yang nak datang... waktu operasi ialah dari 10.30 pagi sampai 10.30 malam. Dibuka 6 hari seminggu Isnin hingga Sabtu. Berbagai menu asam pedas dihidangkan - ikan merah/kepala ikan merah, ikan pari, ikan kembung, ikan jenahak/kepala ikan jenahak, ikan tenggiri dan ikan terubuk. Terdapat juga asam pedas tetel. Menu sampingan pula termasuk telur dadar dan udang goreng. Kalau makan tak berpeluh... sajalah. Kalau nak order untuk jamuan boleh hubungi Pak Haji Hussain di No H/P ini : 012-2949057.

Ini menu yang di pesan oleh juara jalan-jalan cari makan... Pye. Asam Pedas Tetel, Asam Pedas Ikan Jenahak dan ulam beserta sambal dan cencalok. Siap dengan sayur kobis, telur asin dan papadam lagik !!! Puas makan hari ini, nasib baik tak ada meeting selepas makan tengahari. Ini merupakan kali kedua saya makan di sini. Yang pastinya akan ada kunjungan lagi. Terima kasih Pye !!!