Friday, July 11, 2008

Percubaan Pertama Aizat


Secara jujurnya, Aizat bukanlah antara penyanyi yang saya minati ataupun menyokong kerjaya seninya. Apatah lagi mengAFUNDI Aizat ketika di AF5. Namun... dek akibat berhantunya lagu 'Hanya Kau Yang Mampu' membuatkan saya tertarik untuk memiliki album ini. Namun belumpun sempat saya ke kedai rekod untuk mendapatkan CD ini, Boss saya terlebih dahulu menghadiahkan saya. Terima Kasih Boss. Boss memang sporting habis. Apa kaitan boss saya dan Aizat... Biarlah Rahsia (bak kata Dato' Siti). Tak cukup dengan itu, Aizat siap tandatangani lagi CD ini.
Percubaan Pertama Aizat ini ternyata amat berjaya dan mengkagumkan. Album yang diterbitkan oleh Saudara Mujahid (ingat NowSeeHeart?) ini memang boleh dibanggakan. Mini album ini mengandungi 8 lagu termasuk 1 lagu bonus 'Hanya Kau Yang Mampu' versi akustik. Semua lagu enak di dengar. Antara 3 lagu yang amat menarik bagi saya ialah 'Hanya Kau Yang Mampu' (Taufik/Taufik), 'Selamat Tinggal Akhirnya' (Anas & Aizat Amdan/Anas & Aizat Amdan) dan Sahabat (Taufik/Taufik) (Ini merupakan single pertama Aizat - hits jugak sekejap lagu ini di Suria FM satu ketika dahulu). Sungguhpun begitu, semua lagu selesa di dengar terutama ketika memandu ataupun ketika bersantai. Apatah lagi jika kita tidak kenal akan penyanyinya tentu kita akan merasakan album ini juga datangnya dari seberang. Muziknya banyak dipengaruhi muzik-muzik band Indonesia. Apakah ini strategi untuk memasarkan produk ini ke sana? Kita nantikan saja.
Suara Aizat juga lebih menyakinkan jika hendak dibandingkan ketika di AF5 dahulu. Cuma untuk lagu 'Hanya Kau Yang Mampu', perkataan "aku" tampak jelas seperti Aizat menyebutnya "haku". Kebetulan?
Apa-apapun, selamatkan industri muzik tanah air, milikilah album Aizat yang original, berbaloi memang berbaloi.




No comments: