Tuesday, February 26, 2008

Wayang Free... Eh, Idakler Free Sangat..


Memandangkan saya membaca Mingguan Malaysia Ahad lalu... dapatlah saya dan Lisa menonton Vantage Point dengan harga RM1.50 untuk 2 keping tiket. Mudah saja, bawa keratan Pancaindera (akhbar sisipan MM), satu keratan dapat 2 tiket. Filem thriller memang best... lagi-lagi yang mencabar minda. Memandangkan cerita ini mula-mula menyembunyikan susur galur ceritanya, kira berkesan jugaklah elemen suspennya dan merik minat untuk kita terus menonton. Sesuai dengan tajuk, ia membawa kita menyelami cerita dari 8 pandangan atau senario yang berbeza dalam masa kira-kira 15 minit sebelum peristiwa tembakan terhadap Presiden Amerika (Presiden Ashton) ketika baru hendak memulakan bicara beliau di Persidangan Anti Terorist di Sepanyol.
Ceritanya agak mudah sebenarnya... mengisahkan seorang ejen perisik (yang baru memulakan tugasnya semula setelah ditembak ketika menyelamatkan Presiden Ashton satu ketika dulu). Kali ini beliau ditugaskan sekali lagi untuk melindungi Presiden Ashton; seperti biasa mestilah agen ini mempunyai deria yang amat luar biasa. Kita akan lihat bagaimana setelah presiden ditembak, agen ini menyelamatkannya penuh dengan aksi-aksi yang mungkin membuat kita melopong.
Dennis Quaid - jadi herolah pulak, Matthew Fox - sepatutnya kau lebih bijak, Forrest Whitaker - penat berlari dan penuh emosi, Sigourney Weaver - Penerbit yang 'kejam' & William Hurt - Presiden yang ditukar ganti?? Kalau ada lebihan RM10, tonton aja !!!
Best.... cuma endingya saya tak puas hati !!! Penuh dengan propaganda Amerika...

No comments: