Sunday, October 8, 2006

Sekilas Pandang ... Raptai Zoom In Bersama Mawi

Semua orang tahu siaran langsung Zoom In Bersama Mawi ditayangkan di TV2 pada 7 Oktober 2006. Tetapi tidak ramai yang tahu bahawa raptai telah diadakan pada 6 Oktober 2006 di Auditorium Perdana, Angkasapuri dari jam 9.00 malam. Alhamdulillah maklumat tersebut sampai ke pengetahuan saya daripada seorang blogger glamer. Lantas itu, selepas berbuka kamipun 'zaassttt' ke Angkasapuri !!!

Hampir 90% penyokong Mawi jika ditanya, mengenai lagu Mawi yang paling diminati tentulah jawabannya 'Aduh Saliha'. Berlainan pula bagi saya, saya lebih meminati lagu 'Cinta Hakiki'. Lagu tersebut jugalah yang paling awal saya hafal dalam ambum Mawi. Gambar di atas berjaya saya ambil semasa Mawi membuat latihan lagu 'Cinta Hakiki'. Lagu ini semasa turutan 'reheasal' menjadi lagu kedua, tetapi bila 'live', ia menjadi lagu pertama pula yang didendangkan... (mungkin memandangkan ia lebih sesuai dengan bulan Ramadhan rasanya...)


'Cinta Di Hujung Rindu' - duet Mawi & Ayin.

Mawi tengah menunggu 'Q' untuk menamatkan raptai.... ahaks. Jika dibandingkan skrip yang Mawi lafazkan semasa raptai dan 'live' memang jauh bezanya. Apa-apapun skrip masa 'live' lagi BEST dan mengancam (apa tuh... 'ye bang') !!!

Jase dan Ayin.... Kenapalah tak nyanyi lagu, "jika dunia... aku yang punya..." malam tuu


Tersenyum simpul Mawi.... kwang kwang kwang. Ada Apa Dengan Gambar ini.... Hmmm.... jika dilihat betul-betul, Mawi telah sudi bertukar cap dengan saya. Betul.... tapi cuma untuk bergambar sajalah (untuk fanatik/lunatik Mawi - tak perlu 'jeles' ok ahaks....) Cukuplah tuu... Mawipun tentu sayangkan cap GTI beliau sebagaimana saya sayangkan cap Primax3 saya kan. Apa-apapun, terima kasih pada Mawi kerana sudi memakai cap Primax3 saya untuk bergambar.

Nota Jase :

Secara keseluruhan, persembahan 'live' Mawi untuk Zoom In Bersama ini memang HEBAT, selaras dengan porpulariti beliau.... Bravo Mawi !!! Nanti kita jumpa lagi di Seroja.

No comments: