Monday, April 26, 2010

Rakaman Konsert Istimewa MAWI @ Astro Ria


Promo Konsert Istimewa Mawi di Astro Ria. Rakaman dibuat pada 25 April 2010 sesudah Debaran AF berakhir. SMS daripada Nasir (PA Mawi) dan juga Cikgu Jah telah memaklumkan kepda saya tentang program ini. Alhamdulillah, ada juga kelapangan untuk turut memeriahkan. Apatah lagi dapat duduk di kerusi paling hadapan sebaris dengan Ekin (OK) & Cik Bahar....Oh... Tidak. Tarikh siarannya? Entahlah... Sayapun kurang pasti.


Semasa siara langsung Debaran AF saya nampak kelibat Reza. Tidak sangka pula beliau adalah Pengacara bagi Konsert Istimewa Mawi @ Astro Ria ini. Untuk rekod, Reza yang saya maksudkan ialah Reza DJ ERAfm yang juga bekas Pelajar AF3.


Mawi telah memilih lagu Sujud sebagai pembuka tirai konsert. Lagu ini pada asalnya didendangkan oleh Mawi dengan menampilkan adik-beradik KRU (Ya... Abg Long @ Norman ialah Pengetua AF8 !!!). Untuk Konsert ini, Zahid AF2 telah dijemput untuk menyanyikan bahagian KRU. satu tindakan yang amat bijak.


Mawi meneruskan persembahan dengan menyampaikan Lagu Nasyid Serulah NamaMu yang dipetik daripada Album Allah Habibi. Lagu ini agak kurang berkumandang di corong-corong radio. Lagipun stesen Radio sekarang memang AMAT KURANG SEKALI memutarkan Lagu Nasyid. Saya pun hairan. Tetapi Lagu Religi dari Band Seberang kerap juga diputarkan.


Mawi tampil lagi dengan Lagu Duet iaitu Penyembuh Rindu. Lagu Tema Filem MAGIKA (hasil nukilan Edry dari adik beradik KRU, lagi?). Lagu ini dinyanyikan bersama pasangan duet sebenar iaitu Diana Danielle. Ini saya kira sebagai salah satu usaha untuk mempromosi habis-habisa MAGIKA yang bakal berputar di skrin cineplex untuk Musim Aidil Fitri tahun ini. Semoga Sukses KRU, Mawi & Diana !!!


Zahid AF2 sekali lagi dijemput untuk menggantikan pasangan duet Mawi untuk single terbaru Mawi dari Album Idola iaitu Tak Mungkin Berpaling. Lagu ini telah berputar di sekurang-kurangnya ERAfm, saya berkata begitu kerana belum terserempak dengan lagu ini dimainkan di HOTfm. Lagu ini terpaksa dirakamkan dua kali untuk mencapai kepuasan maksima setelah Zahid telah terlupa lirik pada suntingan pertama... Ok, Ok aja Zahid. Lagipun ini bukan lagu awak kan...


Mawi melabuhkan tirai konser dengan sebuah lagi Lagu Nasyid iaitu Allah Habibi. Dinyanyikan oleh Mawi dengan penuh perasaan. Ya... Lagu ini memang sedap juga didengar.


Puas bersembang dengan Mawi malam ini. Yang ralatnya Mawi tidak sempat mendendangkan lagu Hijab & Belalang (lawak je). Hampir setengah jam jugaklah kami berborak-borak sambil ditemani oleh Ekin, Nasir dan Cikgu jah dan anak murid beliau. Pokok bicara terutama tentang Jiwa Kacau, Drama Salam Pulau Nami (saya lupa tajuk sebenar), ABP yang lalu dan macam-macam lagi. OK... InsyaAllah berjumpa lagi di AIM. Aduh...Mana Kad Jemputanku? Belum dapat lagi. Huhuhu..

3 comments:

Anonymous said...

...terima kasih kerana berkongsi cerita....

Anonymous said...

young idea dating http://loveepicentre.com/articles.php brookline dating

Anonymous said...

acore backup software http://buysoftwareonline.co.uk/product-15467/EBoostr-PRO-2-0 blackberry virus scan software [url=http://buysoftwareonline.co.uk/it/product-37118/Frame-Photo-Editor-2-1]service meeting schedule software[/url] bio-systems msa software
[url=http://buysoftwareonline.co.uk/product-35538/Dossier-2-6-MacOSX]Dossier 2.6 MacOSX - Download OEM, Software Sale, OEM Software[/url] pandigital photo frame software
[url=http://buysoftwareonline.co.uk/product-36928/EaseUS-Partition-Master-9-0-Pro-Edition][img]http://buyoem.co.uk/image/6.gif[/img][/url]