Sunday, December 3, 2006

Konsert HAI Wajah Baru @ Plaza Alam Sentral, 2Des06


Alhamdulillah, saya dan Mus sempat meluagkan masa kami (walaupun datang asing-asing, CEO kan sibuk) untuk menonton persembahan percuma - Konsert HAI Wajah Baru di Plaza Alam Sentral pada 2hb Disember 2006 jam jam 2.30 petang baru-baru ini. Sebenarnya saya yang mengajak Mus untuk memberi sokongan kepada Alif. Saya pun memang telah berjanji dengan keluarga Alif untuk berjumpa mereka di sana. Cute dan rakan-rakan WG yang lain ada kesibukan masing-masing yang tidak dapat dielakkan. Ramai juga yang hadir di Alam Sentral, lebih ramai dari hari-hari biasa. Artis yang muncul tidak kurang hebatnya, ada Nabil, Fazli Zainal, Azharina, Mek Siti (Salam Pantai Timur), Ellyana, Que Haidar, Pierre Andre, Syarifah Amani, Alif & Faizal OIAM. Saya tidak sedang elok perogran hendak dimulakan. Pasangan Pengacara (yang saya tidak kenal - rasanya wartawan HAI) baru menjemput Nabil ke pentas.

Dah lama rasanya tidak menontol Nabil menyanyi 'live' di pentas. Hebat juga persembahan Nabil meskipun ada sedikit kesilapan komunikasi & teknikal. Lantaran itu, kami tidak dapat menonton Nabil menari ala-ala Justin Timberlake !!!. Fazli Zainal muncul kemudian dengan Harapan, lagu yang tengah 'hot' juga sekarang. Antara yang paling menggemparkan ialah Mek Siti yang ternyata mempunyai bakat besar sebagai penghibur. Sesi bintang-bintang Cinta melayani peminat juga menambahkan ceria. Yang 'frust'nya saya terlepas ke pentas untuk mendapatkan pas percuma menonton Cinta (memang tak puas menonton sekali, mesti berkali-kali).

Boleh tahan penatnya menanti Alif muncul.... dipermualaan lagu 'Kaulah Segalanya', pembesar suara tidak berfungsi dengan baik. Alif dengan gaya 'pro'nya telah mengarahkan juru teknik bertugas untuk meninggikan 'volume mic' vokal beliau. Alhamdulillah, selepas itu dah OK sedikit. Tetapi, lagu 'Khayal' sebenarnya yang begitu mempersonakan dan menghangatkan suasana. Jika Alif buat album kelak, beliau memerlukan lebih banyak lagu 'poprock' yang 'catchy' seperti Khayal.

Faizal OIAM menutup sesi persembahan. Menjadi penyanyi terakhir memang besar juga tannggung jawab, jika peminat sudah 'exhausted' tentunya sukar mengajak mereka mengikut rentak penyanyi... meskipun begitu adalah tidak wajar seseorang penyanyi merendah-rendahkan penonton dengan kata-kata sinis. Hormati mereka seadanya....:)

No comments: