Friday, December 29, 2006

JaseBoard Malay Hot 20 for Year 2006

Ini pula seleksi lagu Melayu +++ Indon juga (kan serumpun) untuk tahun 2006. Lagu-lagu ini memenuhi ruang udara saya... dari dinihari, pagi, tengah hari ke petang, senja ke malam.... lewat malam....

1. Kenangan Terindah (Samson)
* Lagu ni memang berhantu betul... tak puas-puas putar (nasib baik ada CD). This is really a love theme song lah... pesal lah Band Indon ni leh cipta lagu2 yang unsangkarable? Lebih manis lagi, CD Samson yang saya miliki Made In Indonesia !!!

2. Hati Ini - Nabil
* Nabil... Nabil.... Lagu ini memang menjadi kegilaan saya. Sampaikan office mate saya pun boleh hafal lagu ini... mana tidaknya, saya akan mainkan mp3 lagu ini berulang2 di lap top saya... dari 8 pagi sampai 5 petang. ...Janganlah hancurkan hati ini....:) Harap-harap Nabil boleh come-up with another song like this !!! Versi Akustik lagu ni, lagilah power...

3. Aku Ada Karena Kau Ada - Radja
* Lirik yang begitu puitis, melodi yang merdu, suara yang serak-serak basah vokalis Radja... apa lagi yang boleh saya katakan...? Lagu ini salah satu lagu tema pertunangan saya... ahaks.

4. Terlalu Istimewa - Adibah Noor
* Lagu nyanyian Kak Dibah ini memang begitu bermakna. Lagi merdu jika di amati secara live nyanyian Kak Dibah. Pernah bersembang ngan Kak Dibah pasal lagu ini.... lantas saya lebih memahami isi kandungannya...

5. Diari Seorang Lelaki - Pretty Ugly
* Lagu yang very happy go lucky... catchy dan indah. Santai... Sesuai dengan tajuk, video klipnya juga tidak kurangnya... teringat pula saya semasa Diddy nyanyikan lagu ini semasa AF4... kan muka saya keluar TV !!!

6. Caramu - Nikki feat Zahid
* Part lagu pun best, part rap pun best, ada kelainan yang dibuat oleh Zahid, macam in between nyanyi dan cakaplah pulak... eh apa saya tulis nii..

7. Pastikan - Siti Nurhaliza
* Lagu paling berhantu dalam album Transkripsi... Very Melly Goeslow... tapi lirik mendalam... kali pertama saya dengar lagu ini, saya sudah jatuh cinta !!!

8. Dunia Batinku - Ella & Tam Spider
* Gandingan yang mantap, lirik bersahaja.... tapi makna mendalam. Siapakah yang tahu apa yang tersirat di hati kita?

9. Dua Dunia - Thoo Phat feat Siti Nurhaliza
* Gandingan yang tidak mungkin pernah difikirkan. Tapi memang BEST !!! Versi Melayu atau Versi Inggeris, sama indah.

10. Kian - Mawi
* Lagu yang makin lama makin sedap. Kalau dengar Mawi nyanyikan secara live, kadang-kadang beliau akan bersajak di rangkap akhir.

11. Tak Ada Logika - Agnes Monica
* Dance beat yang menarik, bikin goyang... sedap banget !!!

12. Oh! No Kamu - V.E.
* Lagi satu lagu Catchy dari V.E. Suara yang harmoni....

13. Samudera - Nora
* Pertama kali saya mendengar lagu ini di CD, persis terasa yang lagu ini dicipta untuk pertandingan. Melodi dan peralatan muzik yang digunakan... alahai. lirik... power gila. Suara Nora... puas dengar.

14. Cinta Di Hujung Rindu - Zarina feat Mawi
* Tak sangka pula lagu zapin ini begitu indah, apatah lagi dinyanyikan dalam slanga johor riau. Mawi pulak tuh... Calon finalis Juara Lagu 2007 nii...

15. Teman Tapi Mesra - Ratu
* Lumrah alam... yang kita suka, cuma ingin kita jadi kawan sahaja...

16. Warkah Buat Laila - Zahid
* Siapa kata suara Zahid tak merdu? Dengarlah lagu ini... Saya memang dah lama suka akan lagu ini... muzik etniknyapun mendayu-dayu... Lagu Aleeya dalam album Zahid pun best juga...

17. Sedari Dulu - Andy Flop Poppy
* Untuk lagu ini, saya lebih sukakan suara Andy sebenarnya... lagu yang agak santai juga... Memang sesuai dijadikan latar filem Cinta.

18. Gerenti Beres - KRU
* Apa lagi yang mampu saya katakan.... Lagu lawak antarabangsa... ahak... ahak... Tapi, kenapa Edry makin banyak nyanyi? Orang nak dengar suara Abg Chik laaa

19. My Heart - Irwansyah & Acha Septriasa
* Wow... menday-dayu... catchy habis. (part lirik omputih tuu... very the indonesian laaa) walaupun kedua-kudua penyanyi ini bertaraf amatur sahaja...:)

20. Khayal - Alif OIAM
* Lagi satu karya Audi Mok yang berjaya mencuit hati saya. Suara Alif lagi besar dari usianya membuatkan lagu ini lebih dewasa...

1 comment:

Anonymous said...

[p]The great Ugg Boots strike the fashion people's world Women ugg boots happen to be in [url=http://www.uggbootssaleoutlett.co.uk]ugg boots sale outlet[/url] Australia for more than 200 years, they started to strike the United States . Therefore, if you desire a quality pair, make sure to make a purchase before the snow starts to fall . And so kiss the ones out of date nasty perfect footwear good-bye plus come out however this specific winter season utilizing Ugg sheepskin boots: some kick out and so in vogue this doesn't happen even need to end up winter sea . Many celebrities promote this brand as it provides the most elegant and trendy designs and styles without compromising on the comfort factor . Custom Printed Calendars ?A fantastic instrument for real property pros could be the symbol-branded [url=http://www.uggbootssaleoutlett.co.uk]ugg boots sale uk[/url] calendar . 2012uggs bootshave quickly got between the style trends in the decade . Currently, he is writing on ugg sale, and he is also writing articles for MRU Debate Blog . Tactuality [url=http://www.uggbootssaleoutlett.co.uk]ugg boots sale[/url] is audiblely a address for chicic Ugg and Ugg cossacks due to tbeneficiary abundanceable and breeding.[/p][p]o4d . Step 2 - You need to get some leather cleaning solution and into a bowl you should put 1 part of this solution and the same amount of water . cheap ugg roxy tall boots Twinface Grade A sheepskin with nutrition edges, suede heel pads and nylon binding . This is a line that has been all around for around 40 years and has offered up innovative systems and comfort and ease zones for athletes and people that simply wish to individual an extremely relaxed pair of sneakers for daily use . With high technical air cushion,we can enjoy high quality Nike Shox . (An anecdote: On the MCQ,cheap ugg boots uk, insurance provider more than 7-8 things that An identical like things Document experienced for history press . If forced in the trousers the boots cotton material to overlap hardly the Christian Louboutin Sale extrusion, fills east west the drum the boots rose to be an eyesore . Then "UGG" brand across the world to start the registration.[/p]