Friday, May 8, 2009

'Kenangan Di Penjara Setahun Lalu'


Jangan terkejut dengan tajuk entry saya kali ini. Sememangnya saya tidak pernah masuk penjara. Hatta disabitkan kesalahan mahupun berlakon drama apatah lagi lawatan cuti-cuti Malaysia. Bulan Mei tahun lalu saya menonton Break Out bersama Mawi di Seoul. Bukan saya seoranglah. Lisa ikut juga... dan ramai rakan-rakan Yellow Mellow @ YM. Teater Tarian Komedi Tanpa Suara ini mengisahkan tentang 5 banduan yang cuba untuk melepaskan diri dari penjara. Ia merupakan sebuah persembahan pecah panggung di Korea Selatan. Kami memang bertuah dapat menonton di sana. Kini Break Out dalam sesi lawatan ke Malaysia untuk persembahan amal di Kuala Lumpur dan Pulau Pinang. Niat di hati memang ingin menonton lagi, namun setakat hari ini saya mempunyai dua tuntutan yang sedang menunggu. Surabaya atau Miri? Yang mana satu bakal menjadi realiti?

Persembahan amal ini akan berlangsung di Wisma MCA, Kuala Lumpur pada 23 & 24 Mei 2009. Waktu persembahan ialan jam 3.00 petang dan 8.30 malam dan harga tiket pula ialah RM63 & RM 93. Break Out juga akan di pentaskan di Dewan Sri Pinang, Pualau Pinang pada 27 & 28 Mei 2009 pada jam 8.30 malam sahaja. Harga tiket adalah sama seperti persembahan di KL. Jika ingin maklumat lanjut bolehlah melayari
sini & sini.




No comments: