Sunday, May 3, 2009

AIM 16 (3/5) : PINKY BREWSTER?

Kiranya saya seperti berjanji pula dengan Mawi & Ekin. Saya sampai di PWTC tepat pada waktu Mawi & Ekin sedang berjalan dan memperagakan busana "Pinky Brewster" di Karpet Biru (tajaan Celcom kot). Mawi yang nampak kelibat saya terus menunjukkan isyarat bertanyakan projek kecil yang sedang saya usahakan dengan PR beliau. Harap-harap jadilah. Kalau jadi baru boleh diuar-uarkan. Saya perlu banyak lagu menghantar e-mel ke sana dan ke sini untuk membuat pengesahan demi pengesahan. Waduh !!!

Tujuan utama saya ke AIM 16 ini pun kiranya untuk memberi sokongan kepada 4 pencalonan Mawi iaitu Album Nasyid Terbaik (Allah Habeebi - yang merupakan taruhan terbaik Mawi) dan tiga lagu di kategori Lagu Nasyid Terbaik iaitu Allah Habeebi, Serulah Namanya & Teman Hakiki.


Tidak dapat tidak, mesti kena bergambar jugakan... itupun nasib baik sempat menahan Mawi & Ekin ketika keluar meninggalkan dewan untuk pulang kerana seperti biasa, Mawi memang jarang turut serta dengan "Post Party AIM", seingat saya lah... tapi kali ini nak di jadikan cerita; Mawi terlupa membawa Kad Jemputan AIM juga... Mawi... Mawi...:). Lupa pula nak tanya siapa yang menaja pakaian Mawi dan Ekin kali ini haa....?

Bukan tidak puas hati. Bukan menidakkan keputusan AIM. Tetapi saya percaya Album Allah Habeebi sebenarnya adalah merupakan taruhan terbaik Mawi untuk memenangi anugerah di AIM setakat ini. Setelah Album ini tewas di tangan Rabbani (Nostalgia Nada Murni) saya seperti dapat mengagak yang lagu Rabbani "Bila Nur Melimpah Di Hati" yang dicipta lebih kurang 20 tahun lalu akan di nobatkan sebagai lagu Nasyid Terbaik !!! Saya percaya Mawi memang kuat semangat.... Harap-harap Mawi akan menerbitkan album/single yang lebih hebat untuk bertanding di AIM 17 !!!

No comments: