Sunday, May 3, 2009

AIM 16 (2/5) : Ayat-Ayat Rossa


Memang tidak ku sangka banget yang akhirnya dapat bertemu Rossa untuk mendapatkan tanda tangan beliau di CD-CD Rossa milikku. Tambahan pula kan Rossa baru melahirkan album terbaru yang berjudul ROSSA sahaja. Jika dibelek kulit album Rossa ini ada satu bait ayat yang ditulis oleh Rossa yang menarik minat saya, katanya untuk anak dan keluarga beliau..."because of u i still standing tall". Antara lagu-lagu menarik pula termasuklah Hey Ladies, Terlanjur Cinta (feat Pasha Ungu)... sebut pasal lagu ini, bagi saya yang paling sedap pernah di dengar ialah semalam ketika Rossa menyanyikan secara live bersama Faizal Tahir di AIM 16 !!! Sebelum ini saya dengar lagu ini seperti biasa-biasa sahaja !!!.... Tega & Tak Berpaling DariMu juga menarik. Rossa tampak seperti gembira dan berbagga sangat apabila saya menghulurkan CD ini untuk ditandatangani beliau... Apatah lagi ianya Made In Indonesia, maksudnya CD ini di beli di seberang !!!


Takkan nak mengambil tandantangan sahaja kan? Tentulah perlu merakam gambarnya juga. Baju yang Rossa pakai ni seperti ada imej rama-rama/kupu-kupu/butterfly !!! Memang tidak sempat lama untuk berbicara dengan Rossa... lagipun agar tidak 'dimarahin' oleh Pak Guard & peminat-peminat yang lain yang juga ingin mengambil kesempatan untuk mengambil gambar dengan Rossa. Kalau tidak tentu boleh buat promosi blog saya kan... Hahaha.


Ini merupakan CD pertama Rossa yang saya miliki. Sudah tentu di beli di seberang juga. Nak dapatkan yang originallah katakan.... Memandangakan ini merupakan CD kompilasi maka... tentulah banyak lagu yang menggetar jiwa di dalam CD ini. Kita tentu masih ingat akan lagu Terlalu Cinta yang telah menerima Anugerah AIM 15 bagi Lagu Bahasa Melayu Terbaik Yang di Nyanyikan Oleh Artis Luar Negara tahun lalu. Dan Rossa mengulangi kejayaan itu lagi tahun ini dengan lagu Ayat-Ayat Cinta bagi AIM 16. Tahniah Rossa !!! Lagu lain yang TERPILIH termasuklah Atas Nama Cinta, Pudar, Aku Bukan Untukmu (yang sebenarnya saya mulai suka lagu ini setelah mendengar Heliza menyanyikan lagu ini di AF5 satu ketika dahulu), Wanita Yang Kau Pilih dan Tegar.

2 comments:

Wanpetunjuk said...

Makan hati dpt bergambar ngn Rossa....hissshhhhhhh...

Tunggu sy masuk audition OIM @ AF tahun depan...

*Betul kah????

JaseMario said...

Kalau Dayat masuk OIAM @ AF... confirm abang sanggup jadi Campaign Manager !!! AFUNDI DAYAT @ YES DAYAT !!!