Friday, January 30, 2009

Jom Boikot Produk & Servis Yang Melibatkan ZIONIS ISRAEL


Mungkin entry ini muncul agak lewat setelah Israel mengganas di bumi Gaza sejak 27 Disember 2009 yang lalu. Ditutupi pula dengan rancangan gencatan senjata di antara rejim Israel dan Hamas yang di meterai pada 19 Januari 2009. Namun saya agak skeptikal. Regim Israel memang langsung tidak boleh dipercayai. Tidak mungkin gencatan senjata akan berlaku. Regim Israel pasti akan melanggarinya juga. Saya telah dihambat mimpi ngeri sejak peristiwa Kem Pelarian Sabra dan Syatila di Selatan Lubnan sejak tahun 80an lagi. Israel dengan rakus telah mengganas di bumi Palestin bukannya dari 27 Disember yang lalu tetapi telah melangkaui lebih 30 tahun sesedar saya. Maka saya dengan ini ingin membuat pernyataan untuk memboikot produk-produk di bawah ini. Doakan saya agar berjaya. Doakan saya agar boleh juga mempengaruhui teman-teman, sanak saudara dan sahabat handai.

1. McDonalds
(Saya telah memboikot restoran makanan segera ini sejak 27 Disember 2008 lagi)
2. Coca Cola
(Sebenarnya telah lama saya memboikot Coca Cola; jadi memang tiada masalah)
3. Starbucks
(Tidak ada masalah untuk memboikot - Kopitiamkan banyak !!!)
4. Marks & Spencer
(Memang tidak pernah menarik minat saya untuk membeli belah di sini)
5. Johnson & Johnson
(Syampoo, putik kapas, dan lain toiletries nampak gayanya akan ditukar jenamanya)
6. Nestle
(Buat permulaan saya akan memberhentikan pembelian Maggi, Nescafe & Milo)
7. Clinique, Donna Karan, Maybelline & Loreal
(Tidak ada masalah langsung - mungkin ada masalah untuk kempen kepada rakan-rakan)
8. Disney
(Disney Channel - memang tak ada di rumah, Disneyland - kali terakhir masuk tahun 1998 di US, kali terakhir membeli 'merchandise' pada 2006 di Tokyo Disneyland. 'Soo looong' Mickey Mouse !!!)
9. Kleenex
(Secara mudah - saya akan tukar jenama tisu yang digunakan.)
10. Timberland
(Saya cuma ada 1 kasut Timberland. That's it !!!)

Untuk maklumat lanjut sila klick BOIKOT ISRAEL CAMPAIGN


Nota Jase : biar berusaha, jangan duduk sahaja. Meskipun kesannya mungkin tidak nampak sekarang, insyaAllah akan muncul juga sinar di akhirnya. lebih baik bertindak dari berpeluk tubuh.

1 comment:

Wanpetunjuk said...

Salam...

Wait for the impact!!!

Euphoria yang Bangsat!!!

*tibe2 emo lah plak...