Tuesday, March 6, 2007

Yang Ditunggu Dah Tiba...!!!


Kaer tandatangan CD ini semasa saya bertemu beliau di promosi SURIA.fm di Berjaya Times Square 4/3/2007. Bagi saya album Kaer Azami - Menjelma ini telah dibuat dengan begitu teliti dan 'worth waiting'. Urban memang urban. Dalam masa yang sama lagu 'mushy-mushy ballad' yang tekandung juga tidak kurang hebatnya. Harganya cuma RM29.90 dengan 11 buah lagu, berbaloi dan memang berbaloi. Antara lagu yang telah berjaya menggongcang jiwa saya ialah - Menjelma (muzik, melodi dan lirik sering), Izinkan KuPergi (mendayu giler, kalau rasa sedang dengar kat radio atau CD... tunggu sehingga boleh dengar versi 'live' dari kaer, lagi power !!!), Ku Tak Ingin Bebas dan Kau Telefon Lagi juga urban, moden, catchy dan lirik begitu segar. Terselit juga sebuah lagu bahsa Inggeris Mama Said, juga enak di dengar. Terimbau seketika saya tika mendengar kembali lagu Kembali Bersama, terimbau nostalgia ketika Final AF2 - dah tiga tahun berlalu rupanya.
Akhir kata, album ini mesti masuk dalam senarai Top 10 album melayu saya bagi tahun 2007. Tak percaya? dapatkan segera dan nilai sendiri.

No comments: