Monday, March 12, 2007

Ingin Miliki Album Realiti?


Album Realiti ini memang menarik. Ia menarik kerana menghimpunkan penyanyi yang lahir dari program realiti tanpa membataskan dari program mana mereka dilahirkan. Lantaran itu, maka dapatlah kita mendengar lagu-lagu dari Alif OIAM, Nabil Mentor, E'onE Mentor, Pija Mentor, Dina MI, Victor MI, Bob AF2, Zehra Zamri MI dan juga Shiha Prelude AF3. Ada dua lagu bonus dari E-Jarn (bekas ahli Kumpulan Adam semasa di KK (apatah nama kumpulan itu???) dan juga 'boyfriend' Leez prelude AF4 ??? - betul ker?) dan Affan (yang ini saya tidak tahu dari mana dia datang).
Antara lagu-lagu yang menarik ialah Adikku Pandai Menari (Alif OIAM). Versi Alif memang segar, tambahan pula ada 'part' yang ala-ala rap oleh Yanie (Mentor???). Menurut ceritanya, Alif cuma lahir 8 tahun setelah lagu ini dirakamkan buat pertama kali oleh Aman Shah. E'onE pula tampil dengan lagu Kau Ilhamku (penyanyi asal Man Bai). Saya pernah dengar E'onE menyanyikan lagu ini secara 'live' di Liga Futsal HotFM. Okay juga versi beliau. Apa yang pasti.... mestilah lebih RnB. ...Dan Nabil pula tampil dengan dua lagu.... Hati Ini (My No 2 song for 2006) dan lagu baru Hey, Emma! (juga ciptaan Nabil, yang berlainan sungguh dari Hati Ini. Lagu yang sedar dan 'very up-t0-date'. Can I have your myspace? Obses betul Nabil dengan Emma Thompson !!! Lagi satu... walaupun saya bukan remaja lagi, seronok pulak tengok Nabil jadi pengaraca program Remaja TV3 (setiap Sabtu, 1 ptg). Gelabah giler tengok Nabil masa first time on air secara live as pengacara from Jom Heboh Kuantan last Saturday. Apa-apapun Nabil memang ada potensi besar untuk maju sebagai pengacara.
Lagu lain yang malar segar lain yang ada dalam album ini ialah Cinta Seorang Teman (Bob AF2) dan Cinta Datang Lagi (Dina MI). Lagu Bonus Track - Lufkustik dari E-Jarn (apa maknanya perkataan ini???) juga menarik.
Ingin memiliki album ini dengan harga istimewa dan juga ditandatangani secara peribadi oleh Alif OIAM. e-mel saya di jasemario@gmail.com dan sertakan nama, no telefon & alamat anda. Saya akan hubungi anda kemudian untuk tindakan seterusnya. Ooopppsss lupa pula, cuma RM 20.00 untuk sekeping CD. Murahkan?

No comments: